Alla inlägg under augusti 2009

Av Leo Hakala - 22 augusti 2009 22:03

Idag var jag i Falkenberg. Tillsammans med Tova åkte jag till Vallarna och lekte på en jättestor lekplats. Tova var för liten för att leka så jag fick leka med Wayne. Efter att vi lekt en stund gick vi och tittade på djuren. Jag matade getterna och fåren med äpplen och gräs.


Tänään ollaan oltu Falkenbergissa ja isossa leikkipuistossa nimeltä 'Vallarna'. Tova on vähän pieni vielä, joten vein nukkeni Väinön leikkiin mukaan. Täältäkin löytyy eläimiä ja syötin kilipukeille omenaa ja heinää.


/Leo

Av Leo Hakala - 20 augusti 2009 21:59

Idag var jag med pappa på stadsbondgården. Vi såg en massa djur; bland annat kaniner, hönor, grisar, får, hästar och getter. Roligast var nog gässen. De trodde de skulle få mat av mig så de kvackade hela tiden och nafsade på staketet.


Tänään olin iskän kanssa 'Kaupunkimaatila' -nimisessä paikassa. Sillä on paljon eläimiä; hanhia, pupuja, hevosia, possuja, kilipukkeja ja lampaita.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 augusti 2009 21:58

Idag kom Olivia på besök. Jag visade henne alla mina leksaker och min fina sandlåda.


Tänään Olivia tuli käymään. Näytin hänelle kaikki leluni ja leikittiin yhdessä hiekkalatikossa.


/Leo

Av Leo Hakala - 16 augusti 2009 21:56

Idag har jag varit ute i skogen med pappa och plockat lingon. Det var roligt att plocka, men ännu roligare var det att äta dem. Där fanns oxå en massa blåbär så jag behövde ingen kvällsmat.


Tänään olen ollut iskän kanssa metsässä poimimassa puolukoita. Mustikoitakin löyty ja minä söin vatsani täpö täyteen.


/Leo

Av Leo Hakala - 15 augusti 2009 16:02

Igår när jag var hos farmor och farfar så åkte pappa och farfar ut i skogen. De kom hem med en massa svampar. Idag hjälpte jag pappa att rensa och förvälla dem. Jag är duktig.


Eilen oltiin isoäidin luona ja iskä lähti isoisän kanssa metsään. Siellä he poimivat reilusti sieniä ja tänään olen auttanut iskää niiden siivoomisessa ja paistamisessa.


/Leo

Av Leo Hakala - 7 augusti 2009 15:59

Idag var det fint väder ute och då vill jag bada. Jag lade mig i poolen, äiti lade sig i hängmattan och då fanns det bara gräsklippningen kvar till pappa.


Tänään on ollut tosi nätti päivä. Iskä ja äiti täytti altaani, äiti löhösi sitten riippumatossa, ja iskälle jäi ruohonleikkuu.


/Leo

Av Leo Hakala - 6 augusti 2009 15:57

Farmor och farfar har köpt en pool till mig. Man kan springa jättefort på gräsmattan och sedan slänga sig i poolen så att det skvätter jättemycket. Det är roligt.


Isovanhemmatkin ovat ostaneet minulle uima-altaan. Voi juosta tosi nopeaa ja vauhdilla hypätä altaaseen. Silloin vesi roiskii oikein kunnolla.


/Leo

Av Leo Hakala - 3 augusti 2009 15:55

Idag kom Tova och Kamilla hit och fikade. Hon är så söt lilla Tova. Tänk så mycket bus jag ska lära henne när hon blir lite större.


Tänään Tova tuli kahvitteleen äitinsä kanssa. Hän on vielä liia pieni minu rajuihin leikkeihin, mutta söötti hän on!



/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards