Alla inlägg under oktober 2007

Av Leo Hakala - 28 oktober 2007 18:39

Idag har jag varit med mamma och pappa och tittat på volleyboll. Det var Falkenberg (med fasters sambo Niklas) som spelade mot Hylte. Jag tyckte det var riktig roligt och jag fick mycket uppmärksamhet i min fina body som pappa gjort till mig. Extra roligt var det i 4:e set när Falkenberg vann. Jag sov en stund i 3:e set men det gjorde inte så mycket för det setet vann Hylte. Efteråt fikade vi hemma hos faster Kamilla.


Tänään olin katsomassa lentopalloa. Kamilla-tädin sulhanen Niklas pelaa ja olin kannustamassa hänen joukkuetta Falkenberg:ia. He ovat Ruotsin mestareita ja vaikka hävisivät kolmannen setin, niin voitto tuli viimein kotiin. Ottelun jälkeen käytiin Kamillan luona iltakahvilla.


/Leo

Av Leo Hakala - 27 oktober 2007 18:37

Idag har jag fått smaka på "riktig" mat för första gången. Mamma hade gjort potatismos på potatis och bröstmjölk. Det var en ganska konstig känsla jag fick i munnen, som ni kan se på min reaktion i filmen.


Tänään olen ensimmäistä kertaa saanut maistaa 'oikeaa' ruokaa. Perunamuussia oli tarjolla, mutta enpä tiedä mitä siitä tykkäsin...


/Leo

Av Leo Hakala - 24 oktober 2007 18:30

Jag har lyckats att vända på mig! Det var igår medan jag väntade på att mamma skulle bli klar med sitt träningspass som jag rullade runt från rygg till mage. Sen överraskade mattkanten mig och jag rullade över på rygg igen. Jag har försökt ett antal gånger att göra om konststycket, men jag har inte lyckats igen.


Yllätin äitin, kun eilen pyrähdin selältä vatsalleni. Ja matto jonka päällä olin yllätti minut ja kierähin vielä takaisin selälleni, maton reunalta lattialle. Äiti oli tosi innoissaan ja olen kovasti harjotellut, mutta jostain syystä temppu ei ole vielä onnistunut toista kertaa.


/Leo

Av Leo Hakala - 20 oktober 2007 18:25

I dag hade de öppet hus på farmors jobb. Jag hade blivit ditbjuden för att komma med lite tips på förbättringar på deras produkter. Farmor jobbar nämligen på en blöjfabrik. Jag tyckte det var mycket intressant i ca 15 minuter, sen somnade jag. Efteråt var vi och hälsade på min farbror Mattias och hans sambo Alexandra.


Tänään olin isoäidin työpaikalla katsomassa miten vaippoja valmistetaan. Koneet kiinnosti noin vartin, mutta sitten väsymys iski ja nukahdin. Ja hyvä oli, että otin pienet nokoset, koska sitten jaksoin paremmin juhlia Mattias-sedän avopuolisoa Alexandraa, joka tarjosi kakkukahvit iltapäivällä.


/Leo

Av Leo Hakala - 15 oktober 2007 19:33

Jag försöker träna så mycket jag kan. Ofta ligger jag på mage och övar rygglyft. Det är jobbigt och ibland slår tröttheten till plötsligt.

Väsymys voi yks' kaks' yllättää.

/Leo

Av Leo Hakala - 14 oktober 2007 19:29

I morse var jag på riktigt gott humör och när mamma ville busa med mig blev jag jätteglad.Tänä aamuna olin hyvällä tuulella ja äitin kanssa leikkiminen oli tosi hauskaa./Leo

Av Leo Hakala - 12 oktober 2007 19:21

Nu har jag simmat ytterligare ett par gånger och jag tycker det är kul att plaska med de andra bäbisarna. Jag tycker dock fortfarande att det är lite läskigt att dyka, men det går bättre och bättre för varje gång.

Nyt olen käynyt uimakoulussa muutaman kerran ja kivaa on loiskutella muiden lasten kanssa. Sukeltaminen on vielä vähän pelottavaa, mutta sujuu paremmin ja paremmin joka kerralta.

/Leo

Av Leo Hakala - 11 oktober 2007 19:17

Idag fyller jag 4 månader. Jag tycker att jag blivit en riktigt stor kille nu och jag önskade mig ett Nintendo Wii i 4-månaderspresent. Tyvärr har inte mamma och pappa förstått mig. Undrar om det finns någon "Babyspråk for Dummies" som jag kan köpa till dem. Jag och mamma var på BVC idag för vägning och mätning. Det visade sig att jag nu väger 7075 gram, är 64 cm lång och har ett huvudomfång på 42 cm. Mamma har dundermjölk ;-). Jag har fått en ny mössa som jag är jättesöt i. Jag ser ut lite som en hiphoppare och med blöjans hjälp får jag rätt häng på byxorna. Ska bara jobba lite på mina rhymes så kan jag battla med pappa sen.





Tänään täytän neljä kuukautta ja olen mielestäni melko iso poika jo. Päivän kunniaksi äiti vei minut neuvolaan punnituksi ja mitatuksi. Reilu 7 kiloa painava ja 64 senttiä pitkä olen nyt. Äitillä on hyvää maitoa ;)
Olen saanut uuden myssyn. Isän mielestä näytän vähän 'hip-hopparin' näköiseltä ja sanoo, että jos harjottelen riimejä, niin voidaan sitten 'battlata'. En ymmärrä mitä moinen merkitsee, mutta jospa asia joku päivä kirkastuu.





/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards