Alla inlägg under maj 2009

Av Leo Hakala - 31 maj 2009 18:10

Igår passade farbror Mattias mig på eftermiddagen och på kvällen åkte jag till farfar. Äiti och pappa skulle nämligen på bröllop. Jag hade jätte-kul hos farfar och jag var jätte-snäll (tro inte på vad farfar säger). Idag kom äiti och pappa för att hämta mig och då passade vi på att fira mors dag också. Tova kom också dit och jag hjälpte henne med nappen.


Eilen olin Mattias-sedän luonan päivällä ja isoisän luona illalla, koska äiti ja isä olivat isän serkun häissä. Minulla oli tosi hauskaa, sekä Mattiaksen että isoisän luona, ja olin niin kiltisti koko illan (vaikka isoisä väittäisikin muuta). Tänään äiti ja pappa sitten tuli hakemaan minut ja vietettiin samalla äitienpäivää. No äitienpäivähän oli jo muutama viikko sitten suomessa, mutta tänään täällä ruotsissa. Tovakin tuli käymään ja minä autoin häntä tutin kanssa.


/Leo

Av Leo Hakala - 27 maj 2009 17:51

Idag var det grillkväll på dagis. Nästan alla mina dagiskompisar var där med sina mammor och pappor. Först så gick vi en tipsprommenad och sedan grillade vi. Vi hann precis grilla färdigt innan regnet kom. Efter att vi ätit hade det slutat regna så vi gick ut igen. När vi kom ut gav vi våra fröknar varsin blomma och alla barnen fick popcorn....mums.


Tänään oli grilli-ilta päiväkodissa. Melkein kaikki ystväni olivat siellä vanhempiensa kanssa. Ensin oli veikkauskävely ja ehdittiin juuri grillata valmiiksi, ennen kuin sade tuli. Kun oltiin syöty makkarat ja mokkaruudut, jotka saatiin jälkiruuaksi, sade oli lakannut ja mentiin taas ulos. Päiväkodin tädit saivat kukkia ja kaikki lapset sai popcornitötteröt.


/Leo

Av Leo Hakala - 25 maj 2009 22:16

Minun oma huone rupee valmistumaan ja äiti vaatii nyt jo, että siivoan sen itse. Mummu ja Ukkihan toivat minulle äidin vanhan sängyn ja siinä olen nukkunut hyvin koko viime viikon (koko yön, kaikki yöt paitsi ensimmäisen). Äiti on myös ommellut ison kansan tyynyjä ja niitten kanssa on kiva leikkiä. Ryömin tyynyjen alle, huudan 'Äiti! Piilo!' Ja sitten äiti etsii minua ja kun hän lähestyy hyppään tyynyjen alta esille ja sanon 'Kukkuu!' Tosi hauskaa!


Mitt rum börjas så smått bli färdigt och äiti kräver redan att jag ska städa den själv. Mummu och Ukki kom ju med äitis gamla säng och jag har sovit gott i den hela förra veckan (hela natten, varje natt förutom den första). Äiti har sytt en massa kuddar till min myshörna och förutom mys är där är kul att gömma sig.


/Leo


Av Leo Hakala - 24 maj 2009 22:02

Mattias-setä täytti vuosia maanantaina ja tänään hän oli kutsunut meidät kakkukahville. Kaikki muutkin olivat siellä - isovanhemmat, kummit ja serkkutyttö -  ja oli kiva leikkiä ulkona auringonpaisteessa Mattiaksen terassilla (mutta en ymmärrä mihin hänen iso hiekkalaatikkonsa on kadonnut...)


Farbror Mattias fyllde år i måndags och hade bjudit hem oss på kaffe och tårta idag. Alla var ju där - farmor, farfar, faddrar och kusin Tova - och det var roligt att leka ute på terassen i det varma solskenet (fast jag undrar vart Mattias stora sandlåda tagit vägen...)


/Leo

Av Leo Hakala - 23 maj 2009 21:51

Tänään Molly ja Matilda tulivat käymään vanhempiensa kanssa. Mollyn kanssa leikittiin hiekkalatikossa ja sisälla autoilla. Me syötiin grillattua ananasta ja lohkoperunoita, jotka itse palottelin, ja jälkiruuaksi saatiin banananikakkua. Nami!


Idag kom Molly och Matilda och hälsade på med sina föräldrar. Molly och jag lekte i sandlådan och inne körde vi med mina bilar (som tydligen gick sönder hela tiden för Molly, som lyckligtvis också lagade dem med mina verktyg). Vi åt grillad ananas och klyftpotatis, som jag själv delade på, och till efterrät fick vi banankaka. Mums!


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2009 21:41

Tänään pihaamme juoksi pieni söpö koira jota emme tunne. Se juoksenteli aikansa pihassa ja nuuski kukkia. Sisälle asti äiti ei koiraa päästänyt, niin se anto minulle pusun ja läksi tiehensä. Sisältä löysin pienen hämähäkin jota oli kiva seurata. Hämähäkkikin kyllä heitettiin pihalle...


Idag fick vi besök av en söt liten hund som vi inte känner. Han sparng omkring på vår tomt och nosade på blommorna. In fick han inte gå för äiti så han gav mig en puss och sprang vidare. Inne hittade jag en liten spindel, men han fick inte heller stanna, utan blev utslängd precis när vi höll på att bekanta oss närmre.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 maj 2009 21:36

Jotta saatais joskus piha kuntoon ollaan tänään vähän siivottu isosisän saahaamia oksia pois. Pappa sahasi niitä piennemmäksi ja minä ja äiti kasatiin niitä pinoon.


För att vi någon gång ska få lite ordning på vår trädgård så har vi rensat bort de grenar farfar sågade ner. Pappa sågade dem i mindre bitar, och jag oh äiti staplade dem i fina högar.


/Leo

Av Leo Hakala - 17 maj 2009 20:50

Idag åkte pappa och Ukki för att handla lite byggvaror. Då passade jag på att gå till lekplasen med Mummu och Äiti. Det var roligt. Jag klättrade, åkte rutchkana, grävde, gungade, körde mopeden, snurrade och åkte linbana.


Tänään Ukki ja iskä lähtivät hakemaan kattolistoja ja minä otin äitin ja mummun mukaan leikkipuistoon. Siellä keinuin, ajoin mopolla, kiipesin, laskin liukumäkeä, pyörin, kaivoin, juoksin, hyppelin, laskin liukurataa... Tosi hauskaa!


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards