Alla inlägg under maj 2009

Av Leo Hakala - 2 maj 2009 16:44

Papalla on meneillään erikoisprojekti. Minäkin olen attanut nikkaroimaan ja kaivamaan ja nätti laatikkohan tuosta tuli. Mitäköhän siihen tullaan istuttamaan?


Pappa har ett speciellt projekt på gång. Jag har också hjälpt till att snickra och gräva och lådan blev ju riktigt fin. Jag undrar vad det ska vara i lådan?


/Leo

Av Leo Hakala - 1 maj 2009 16:31

Perjantai-iltana kun tulin uimakoulusta isovanhemmat olivat tulleet kylään. Isoisä oli kiivennyt korkealle puuhun ja sahasi pois oksia. Kauhealla rysäyksellä ne tippu maahan ja iskä ja isoäiti raahas oksia pois tieltä. Lauantaina äiti ja isä jatkoi oksien pilkkomista ja nyt tököttää pihalla vain kaksi paljasta runkoa ja iso kasa risuja. Ilmeisesti on tarkoitus kaataa rungotkin, kun isän setä vaan ehtii tulla auttamaan. Sillä aikaa saa kuka tahansa tulla siivomaan risukasan pois, kuka tahansa...


På fredag kväll när jag kom hem från simskolan hade farmor och farfar kommit hit. När jag kom ut ut bilen var det första jag sa: "fafa gööör??!!". Farfar satt nämligen högt uppe i trädet och sågade ner grenarna. De föll med ett brak ner på backen, där farmor och pappa släpade dem bort från vägen. På lördag fortsatte pappa och äiti att såga och klippa i grenarna och nu står där bara två bara stammar och en jättehög med grenar på tomten. Tydligen ska stammarna också ner, men vi väntar på att pappas farbror ska komma med något som kallas motorsåg. Under tiden är vem som helst välkommen att forsla bort rishögen, vem som helst....


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards