Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Leo Hakala - 16 maj 2009 20:44

Stackars Ukki. Pappa satt honom i en massa arbete idag. Inte nog med att de hämtade sand, de körde i väg allt riset och allt skräp som fanns i garaget (halva garaget). Jag fick i alla fall lite tid med honom när vi åt.

Jag har i flera dagar frågat pappa: "Åka bilen Tova?", men pappa säger bara: "inte idag". Idag hade jag dock tur för på eftermiddagen kom Kamilla, Niklas och Tova på besök. Vi fikade och såg på film. Tova är fortfarande söt och liten. För liten för att leka i sandlådan...


Ukki parka, iskä on teettänyt hänellä paljon töitä tänään. Paitsi että he ovat hakeneet hiekkaa laatikkooni, he ovat vieneet kaikki risut ja kaikki roskat autotallista pois, tuskin sain tavata häntä olleenkaan. Iltapäiväkahvit sain kuitenkin nauttia ukin sylissä. Kahvittelemassa olivat myös serkkuni Tova ja hänen vanhenpansa. Tykkään kovasti serkustani. Olen iskältä kysynyt melkein joka päivä, että mennäänkö autolla Tovan luo ("Åka bilen Tova"), mutta ei. No, tänäänhän Tova tuli tänne. Kahvin jälkeen katottiin lentopallofilmiä, minkä isä on tehnyt.


/Leo

Av Leo Hakala - 16 maj 2009 20:34

Idag när jag vaknade hade Mummu och Ukki kommit hit. Jag hann knappt säga hej till Ukki innan pappa hade satt honom i arbete. Ni vet den där lådan som pappa byggt i trädgården.... idag fick jag veta vad det är... en SANDLÅDA!!!! Pappa och Ukki hämtade sand och fyllde den. Jag hjälpte givetvis till och nu har jag en alldeles egen sandlåda.


Aamulla löysin mummun ja ukin huoneestani, mutta minä tuskin ehdin sanoa hei, ennen kuin iskä oli laittanut Ukin töihin. Tiedättehän sen laatikon, minkä iskä teki... nyt sain tietää mitä siihen istutetaan: Minut. Siitähän tuli hiekkalaatikko! Iskä ja Ukki toivat siihen hiekkaa ja minä autoin tietysti laatikon täyttämisessä.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards