Alla inlägg under april 2008

Av Leo Hakala - 30 april 2008 12:36

Tänään on Vappuaatto ja äiti sano, että perinteisesti lähdettäis kokkoa katselemaan, mutta me mentiin sen sijaan juhlimaan lentopallojoukkueen menestystä ja sain tanssia äitin kanssa ;)


Idag är det Valborgsmässoafton och enligt mamma ska man traditionsenligt gå och titta på en majbrasa, men vi åkte till Falkenberg och firade guldet med volleybollskillarna istället och jag fick dansa med mamma ;)


/Leo

Av Leo Hakala - 28 april 2008 12:26

Olen ollut kuumeessa koko viikonlopun. Ei oikein jaksanut mitään, ja väsytti niin, että nukahdin mihin sattuu. Kun tänään ei enää ollut kuumetta, lähettiin äitin kanssa kävelylle. Yleensä seuraan kaikkea, mitä ympärillä tapahtuu, mutta tänään en vaan jaksanut olla hereillä. Mutta maata en ruvennut!


Jag har varit febrig hela helgen och inte orkat leka som vanligt. Så trött var jag, att jag somnade lite hur som helst. Idag när jag äntligen var feberfri så tog mamma och jag en promenad. I vanliga fall tittar jag på allt som händer runtom, men idag orkade jag inte vara vaken. Men man kan ju ändå sitta upp och se intresserad ut!


/Leo

Av Leo Hakala - 24 april 2008 16:25

Idag har jag varit ute och "cruisat" med min nya "ride". Jag har fått en ny cabriolet som jag fick provköra. Vi gick en lång runda som vi sedan avslutade med lite gungning. Jag gillar verkligen att gunga och rutschkanan är inte så illa den heller.


Tänään sain uuden ajopelin ja lähettiin heti koeajelulle. Lenkki päätyi leikkipuistoon ja me keinuttiin äitin kanssa. Rakastan keinumista, eikä liukumäkikään hassumpi ole.


/Leo

Av Leo Hakala - 20 april 2008 16:20

Det är ju så härligt väder så vi tog en promenad till parken inne i stan. Jag somnade innan vi kom fram så mamma och pappa passade på att fika i den varma vårsolen medan jag vilade. När jag sedan vaknade hade vi fått sällskap av pappas jobbarkompis Anna som jag visade min nya häftiga body för. Sedan matade vi änderna. Egentligen ville jag krama dem med det fick jag inte för pappa. Jag fick även känna på gräset (pappa sa att det var viktigt att tala om att det var sånt gräs som växer på marken och inget annat). Det kändes konstigt.


Kevät on jo pitkällä täällä etelässä ja tänään tehtiin pieni kävelyretki kaupungin puistoon. Siellä oli myös iskän työkaveri Anna, jolle esittelen uutta paitaani. Nautittiin välipalaa lämpimässä auringonpaisteessa ja syötettiin sitten sorsia ja lokkeja. Sain tunnustella ruohomattoakin - se tuntu jännältä.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 april 2008 16:12

I helgen kom mormor och morfar på besök. De tyckte att det var alldeles för länge sedan de träffade mig och jag kan bara hålla med. Mamma och Pappa har köpt ett fint hus till oss, som vi alla var och tittade på tillsammans med farmor och farfar. Det är jättefint och där finns en stor trädgård som jag kan leka i.


Mummu ja Ukki tykkäsivät, että on jo liian kauan siitä, ku viimeks nähtiin, niin ne tulivat käymään. Isovanhemmatkin tulivat ja lähettiin kaikki porukalla katsomaan taloa, minkä isä ja äiti ovat ostaneet. Se on tosi iso ja siinä on kiva piha, missä minä voin leikkiä.


/Leo

Av Leo Hakala - 15 april 2008 21:52

Täytin tässä muutama päivä sitten 10 kk ja tänään olin neuvolassa kirjaamassa kehitykseni. Paino on lähes 9,4 kg ja pituutta melkein 73 cm. Koska oli niin kaunis päivä, lähettiin äitin kanssa etsimään ja kuvaamaan kevään merkkejä. Illalla oli sitten aika istuutua tietokoneen ääreen seuraamaan neljättä, ja mahdollisesti ratkaisevaa, lentopallo-ottelua. Jaksoin ensimmäisen erän, mutta äiti tuli kesken unien kertomaan, että meidän pojat VOITTI!!! Ollaan siis Ruotsin Mestareita! ;D


Jag blev 10 månader för några dagar sedan och idag var jag på BVC på kontroll. Jag väger nu 9 385 g och mäter 72,8 cm. Eftersom det var så fantastiskt fint väder, gick mamma och jag ut för att hitta och fota vårtecken. På kvällen var det dags att bänka sig framför datorn för att titta på den fjärde finalmatchen i volleyboll. Jag orkade bara se första setet, men mamma lovade att komma och berätta för mig hur det gick, så fort matchen var över. Och vi VANN!!! Falkenberg är det bästa laget! SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!! ;D


/Leo



Av Leo Hakala - 13 april 2008 20:34

Tänään oli kaverini Amanduksen synttärit. Hän täytti viikolla 1 vuotta ja sai monta kivaa lahjaa ja hienon kakun. Kakku näytti tosi herkulliselta, mutta kuten näätte viimeisestä kuvasta (missä sekä minä, että Max silmäillään Oliviaa) minulla on pelipaita päällä, eikä me valitettavasti ehditty kakkua maistaa. Falkenbergin pojat pelasivat kolmannen loppuottelun ja voiton jälkeen heillä on nyt mahdollisuus ratkaista mestaruudet tiistaina.


Idag hade min kompis Amandus kalas så jag tog på mig snygg-skjortan och åkte upp till Göteborg. Han fick många fina paket och bjöd på en läcker tårta. Tårtan såg ju onekligen god ut, men som ni ser på sista bilden (där både jag och Max spanar in Olivia), så har jag matchtröjan på mig och vi hann inte med tårtan utan var tvugna att åka till Falkenberg. Killarna vann den tredje finalmatchen och kan nu avgöra i Sollentuna på tisdag.


/Leo

Av Leo Hakala - 11 april 2008 15:52

Tänään kävi 'Hauska-täti-Jessi' moikkaamassa. Hän asuin ennen täällä Halmstadissa, mutta on muuttanut Tukholmaan. Ei oltu nähty pitkään aikaa, joten vierastin häntä aluksi, mutta sitten viihdyin ihan sylissäkin ja tutkin innolla hänen kaulakoruaan. Oliviakin tuli äitinsä kanssa käymään.


Idag kom Roliga-tant-Jessi på besök. Hon har ju flyttat till Stockholm och eftersom det var ett tag sen jag senast såg henne, var jag lite skygg i början. Hon hade ett väldigt intressant halsband på sig och den studerade jag nogrannt. Även Olivia kom på en kort visit med sin mamma.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards