Alla inlägg under september 2009

Av Leo Hakala - 26 september 2009 22:00

Pappa säger att man får svart tunga om man ljuger. Men jag ljög inte om att ha ätit björnbären och fick svart tunga i alla fall....konstigt.


Iskä sanoo, että kieli muuttuu mustaksi jos valehtelee. Mutta minähän myönsin, että olin syönyt karhunmarjat, ja silti tuli kieli mustaksi.


  


Pappa och jag är ett bra team i köket. Vi lagade kyckling med purjolök, vitlöksgräs och dragon- och senapssås till äiti. Jag var chef över senapen.


Ollan iskän kanssa hyvä tiimi keittiössä. Laitettiin äitille kanaa purjosipulin ja rakuuna-sinappikastikkeen kanssa.


  


/Leo



Av Leo Hakala - 19 september 2009 19:45

Jag har varit hos en frisör för första gången. Jag satt alldeles fint och snällt i stolen och sen fick jag en massa grön färg i håret.


Kävin tänän eka kertaa oikein parturissa. Istuin nätisti tuolissa koko ajan ja sitten täti laittoi minulle vihreää väriä hiuksiin. Eikö tullutkin hieno.

  


När jag och pappa kom tillbaka hade vi fått en massa besök. Mummu, Ukki, Farmor, Kamilla och Tova var här. Jag lärde Tova de senaste busen.


Kun palasimme parturilta oli meillä talo täynnä väkeä. Mummu, Ukki, isoäiti, Kamilla-täti ja Tova olivat tulleet käymään. Opetin Tovalle kaikki viimeisimmät kepposeni.


  


/Leo

Av Leo Hakala - 18 september 2009 19:30

Nu är pappa i farten igen. Nu har han gett sig på vår stackars toalett. Inga väggar finns det kvar. Jag hoppas att han lagar den snart.


Nyt iskä on taas vauhdissa ja vessamme seinät on poissa ja pelkään, että pönttökin on kohta tuhottu.


  


//Leo

Av Leo Hakala - 11 september 2009 19:30

Simningen har kommit igång igen efter sommaruppehållet ocn ni kan tro att jag var sugen på att plaska.


Uimakoulu on taas alkanut kesän jälkeen.


  

Jag kan hoppa själv...


Osaan hypätä veteen itse altaan laidalta, mitä enempi vauhtia, sitä parempi.


  

... och med pappas hjälp.


Rakastan kun iskä heittää minut korkealle ilmaan.


  

Jag har också lärt mig simma ryggsim med hjälp av en korv.


Nyt opetellaan selkäuintia kellukkeen avulla.


//Leo


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards