Alla inlägg under maj 2008

Av Leo Hakala - 25 maj 2008 22:00

Idag är det mors dag. Jag hade köpt en stor bukett blommor och ett paket till mamma för jag har världens bästa mamma. På eftermiddagen var vi och hälsade på Olivia och hennes föräldrar. Jag gjorde allt jag kunde för att imponera på henne, men hon var svårflörtad. Vi träffade även Olivias "aboue" som heter Tarzan.

Jag har dessutom visat upp mina nya färdigheter för mamma och pappa. Jag har nämligen lärt mig att gå efter min nyckelpige-vagn (se fimen). Jag har också lärt mig att stå utan stöd. Jag stod upp i över 20 sekunder, men tyvärr hade pappa inte med sig kameran då.


Tänään oli (taas) äitienpäivä ja tällä kertaa olin ostanut hänelle ison kukkakimpun sekä lahjan, koska hän on maailman paras äiti. Iltapäivällä oltiin kaverini ja naapurini Olivian luona. Hän on vielä niin pieni, ettei osaa edes ryömiä, mutta näytin hänelle miten tehdään. Näytin myös isälle ja äitille, että osaan liikkua taaperokärryjeni kanssa, ja sitä ne ilmeisesti ovat odottaneet (ainakin he tuntuivat olevan siihen tyytyväisiä). Olen myös seissyt tänään ihan ilman tukea ainakin 20 sekuntia, mutta iskällä ei ollut juuri silloin kameraa esillä.


 /Leo

Av Leo Hakala - 23 maj 2008 21:51

Jag kan inte förstå hur mamma och pappa tänker...det är ju mycket lättare att se locken om de ligger på golvet.


Mielestäni äitilläja isällä ei ole optimaalinen järjestelmä kettiössä. Näkyyhän purkkien kannet paremmin, jos ne on laatikon ulkopuolella.


/Leo

Av Leo Hakala - 22 maj 2008 21:47

Mamma gör saker med mig när jag sover. Jag har länge misstänkt detta och nu har jag funnit bildbevis.


Olen kauan epäillyt, että äiti tekee minulle jotain minun nukkuessa, ja nyt löysin kuvatodisteita.


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2008 22:30

Ibland tar mamma och pappa mig till lekplatsen. Det tycker jag är roligt...


Aika usein äiti ja iskä vie minut leikkipaikalle, jossa on paljon kivaa tekemistä.


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2008 22:25

Jag har blivit riktigt duktig på att gå med stöd speciellt när det finns förbjudna saker i närheten...


Kävelen jo melko nopeasti huonekaluja pitkin, varsinkin jos on luvattomia esineitä lähettyvillä...


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2008 22:24

Jag måste smaka på allt jag ser, även det som de vuxna säger inte går...


... myös sellaista jota aikuiset väittää, ettei voi.


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2008 22:04

Nu är jag ett steg närmare att flytta hemifrån, för nu kan jag äta och dricka själv... Fast det är ju mamma och pappa som fixar maten, så jag blir nog kvar här ett tag till.


Nyt osaan syödä ja juoda ihan itse, joten kohta voin varmaan muuttaa kotoa pois... Vaikka äiti kyllä sen ruuan järkkää, että ehkä mä jään vielä joksikin aikaa.


/Leo

Av Leo Hakala - 21 maj 2008 21:41

Nu har mina föräldrar äntligen redigerat de senaste videosnuttarna som de filmat på mig. Jag tänkte visa ett urval av dessa...

Här har pappa filmat mig när jag "äter". Jag kan inte hjälpa att mamma och pappa väntar så länge innan de ger mig mat att jag somnar mitt i matningen.


Nyt iskä on saanut tuoreimmat videopätkät valmiiksi, ja ajattelin näyttää niistä muutaman.

Tässä on ruoka- ja nukkuma-ajat mennyt vähän ristiin...


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards