Alla inlägg under mars 2010

Av Leo Hakala - 29 mars 2010 10:45

Det är många som frågat mig om lillebror är lik mig. Vad tycker ni? På bilderna är vi cirka ett dygn gamla.


Moni on kysynyt ollaanko me saman näköisiä. Katsokaa kuvia ja päättääkää itse. Kuvissa ollaan kummatkin noin vuorokauden ikäisiä.


Elias


  

 

Leo  



/Leo & Elias

Av Leo Hakala - 27 mars 2010 18:15

Idag kom Mummu och Ukki till oss. Jag busade som vanligt med Ukki.


Tänään mummu ja ukki tulivat ja sain taas leikkiä ukin kanssa.



Farfar kom också på besök. Han tyckte att Elias var jätteliten.


Isoisäkin käväsi. Hänen mielestä Elias oli tosi pieni.


  

  

Jag har också pusslat elefantpusslet. Ingen fick hjälpa till.


Olen myös tehnyt elefanttipalapeliäni. Kukaan ei saa auttaa.


  


Leo & Elias


Av Leo Hakala - 25 mars 2010 18:15

Idag var det glassväden så jag övertalade Äiti och pappa att vi skulle köpa glass. Jag cyklade och Elias fick åka vagn.


Tänään oli kevättä ilmassa ja mukava jäätelösää (+16 astetta), joten lähdettin porukalla ostamaan jäätelöä. Minä pyöräilin ja Elias körrötteli vaunuissa.



Det var gott med glass.


Jäätelö oli hyvää.


     


/Leo & Elias 

Av Leo Hakala - 24 mars 2010 18:00

Nu har lillebror kommit hem. Jag är mycket nyfiken på honom och vill gärna vara med överallt. Här äter vi tillsammans. Jag äter äpple och Elias äter bröst.


Nyt pikkuveli on tullut kotiin. Haluan mielelläni olla mukana kun häntä hoivataan. Tässä me syödään yhdessä, minä omenaa ja pikkuveli rintamaitoa.


  


Farmor, Kamilla och Tova kom på besök. Helt plötsligt hade lilla Tova blivit jättestor.


Isoäiti, Kamilla jaTova tulivat käymään. Yht'äkkiä Tovasta tuli iso tyttö.


  


Jag får också hålla Elias.


Minäkin saan pitää veljeä sylissä.


  


Visst är han sör när han sover?


Eikö olekin suloinen?


  


Här vilar vi tillsammans.


Tässä köllötellään yhdessä.



Jag har bestämt mig för att dela med mig av min blogg, så hädanefter delar jag denna bloggen med Elias.


Olen päättänyt jakaa bogin veljeni kanssa, joten tästä lähin se on sekä minun että Eliaksen blogi.


/Leo & Elias  

Av Leo Hakala - 23 mars 2010 18:00

Jag har blivit storebror. Bebisen har äntligen kommit ut ur magen. Det var en pytteliten lillebror som heter Elias.


Minusta on tullut isoveli. Vauva vihdoin tuli mahasta. Tuli pikkuveli nimeltä Elias.



    


Jag fick vara hos farmor medan Äiti och pappa åkte till sjukhuset. Jag och farmor åkte till sjukhuset, men farmor fick inte följa med upp utan hon fick vänta i receptionen. När jag kom upp på rummet där Äiti var fick jag träffa lillebror. Han var jättesöt. Nu förstod jag varför Äitis mage varit så stor. Lillebror hade nämligen med sig ett paket till mig. Det var en bi-väska och en "storebror/isoveli"-tröja.


Minä sain olla isoäidin luona sillä aikaa kun äiti ja iskä menivät sairaalaan synnyttämään. Seuraavana päivänä pääsin katsomaan pikkuveljeä. Hän on tosi suloinen. Nyt ymmärrän miksi äitin maha oli niin iso, sillä pikkuveljellä oli mukanaan minulle paketti. Sain hienon ampiais-selkärepun ja isoveli-paidan.

  


/Leo


Av Leo Hakala - 20 mars 2010 17:45

Idag kom farfar och hälsade på. Jag visade honom mitt elefantpussel. Han fick titta när jag pusslade, men han fick inte hjälpa till.


Tänään isoisä tuli käymään. Minä näytin hänelle elefanttipalapelin. Hän sai katsoa kun minä tein sitä, en tarvitse apua.


  


Jag har hittat en "mitarr" som är i min storlek. Men den var tydligen pappas. Kan inte han ha leksaker i hans egen storlek?


Olen läytänyt sopivan kokoisen kitaran, mutta se olikin iskän, enkä saa lainata sitä kuin ihan vähän vain.


  


/Leo


Av Leo Hakala - 13 mars 2010 17:30

Idag kom Mummu och Ukki på besök. Ukki fick titta på när jag pusslade elefant-pusslet. Han får inte hjälpa till.


Tänään mummu ja ukki tulivat tänne. Ukki saa katsoa kun teen elefanttipalapeliä. Hän ei saa auttaa.


  


Pappa börjar komma riktigt långt med renoveringen. Han har börjat lägga golv i datorrummet. Jag var fortfarande lite för trött för att hjälpa till.


Iskän remppahommat etenee ja nyt laitetaan lattiaa työhuoneeseen. Hieron vähän unihiekkaa silmistä, ennen kuin ruven auttamaan.


  


Äitis mage bara växer och växer. Jag tror hon spricker snart. Pappa fråga hur bebisen kommit in i magen och jag svarade att det är ju lejonen som skrämt in den i magen. Om man lägger handen på magen kan man känna att det rör sig därinne.


Äitin maha vain kasvaa ja kasvaa. Kohta hän räjähtää. Iskä kysy miten vauva on mahaan päässyt ja minä vastasin, että leijonat on sen sinne pelottanut. Jos laittaa käden mahan päälle, tuntee kuinka vauva liikkuu siellä.


  


Äiti och Mummu åkte på Spa så jag fick ta hand om Ukki och pappa. Jag tog med dem på volleyboll, men det var inte så spännande så jag somnade.


Äiti ja mummu lähtivät kylpylään ja minä sain seurustella iskän ja ukin kanssa. Vein heidät katsomaan lentopalloa, mutta ottelu ei ollut niin jännä, joten päätin vähän torkkua.


  


Pappa måste vara sövande för lite senare under matchen somnade Tova i pappas knä.


Iskän syli on kuin unipilleri, Tovakin torkkui hänen sylissään.


  


/Leo




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards