Alla inlägg under november 2009

Av Leo Hakala - 29 november 2009 18:00

Vi sov över i Onsala och på morgonen lyckades våra föräldrar att få plats med tre busungar på samma kort.


Oltiin Amanduksen luona Onsalassa yötä ja aamulla vanhemmat onnistuivat saamaan kaikki kolme poikaa (keskellä Amanduksen pikkuveli Bastian) samaan kuvaan.



/Leo  

Av Leo Hakala - 28 november 2009 17:45

Idag åkte vi upp till Onsala och hälsade på Amandus & Bastian och deras föräldrar. Vi åt lunch och sedan åkte vi till ett ställe som hette Liseberg. Där fanns det en massa att göra. Jag träffade tomten där också.


Tänään ajettiin Göteborgiin päin kaverini Amanduksen luo. Syötiin heillä lounasta ja sitten lähettiin Lisebergiin - huvipuistoon. Siellä oli Joulupukki.



Jag berättade vad jag ville ha i julklapp. Sedan gick vi och åkte flygplan. Amandus ville inte så jag fick med mig en liten tjej istället. Jag åkte även en stor båt som gungade och kaffekopparna.


Kerroin hänelle mitä haluan joululahjaksi. Sitten pääsi lentämään. Amandus ei halunnut tula mukaan, joten sain suloisen kimman kyytiin. Pääsin myös pariin muuhun karuselliin.


  


Det var en massa ljus i alla träden.


Puissa oli monta, monta pientä lamppua.


  


Jag träffade en jättestor grön kanin där också.


Ja myös ison vihreän pupun minä tapasin.


  


/Leo


    

Av Leo Hakala - 24 november 2009 22:45

Ibland brukar jag hjälpa pappa med att laga badrummet som han har förstört. Jag brukar stå och peka och tala om för honom vad han ska och inte ska göra.


Joskus autan isää korjaamaan hänen rikkomaa kylppäriä. En koske mihinkään raskaisiin työtehtäviin, keskityn enempi työn johtoon...


  


/Leo

Av Leo Hakala - 22 november 2009 22:45

Idag åkte vi till Tova och hennes mamma Kamilla. Det vankades nämligen våfflor. Pappa hjälpte till att vispa grädde och jag fick hjälpa till att rengöra visparna.


Tänään mentiin serkkutyttöni Tovan luo syömään vohveleita. Iskä vatkasi kermaa ja minä 'tiskasin' vispilät.


  


Tova bara växer och växer. Tyvärr är hon fortfarande lite för liten för att busa med.


Tova kasvaa ja kasvaa, mutta vielä on vähän pieni kaikkiin kepposiin mitä osaan.


  

Efter våfflorna åkte vi och tittade på Niklas när han spelade Volleyboll. Det är jätte-roligt att åka till "Falkenbergen". I "Falkenbergen" sitter man och tittar och så klappar man händer och skriker "Falkenberg, Falkenberg"..... jätteroligt. Wayne klappar också....


Syötyämme vohvelit mentiin katsomaan lentopalloa 'Falkenbergen':iin. Siellä istutaan ja taputetaan käsiä ja huudetaan 'Falkenberg! Falkenberg!' Väinökin taputtaa.


     


  


När matchen var slut fick jag springa ut på plan och leka med bollarna, Det var en massa stora killar (8-10år) där, men jag tvekade inte på att säga till dem när de tog min boll.


Kun ottelu on ohi saan mennä kentälle leikkimään pallojen kanssa. Siellä on myös vähän isompia poikia (8-10v), mutta minä en niistä välitä ja he saavat kuulla kuunniansa jos yrittävät viedä palloni.


  


/Leo


  

Av Leo Hakala - 8 november 2009 22:30

Idag väckte jag pappa när han sov och gav honom ett paket. Jag har världens bästa pappa och tyckte att de var värt att fira idag.


Tänään heräti iskän lahjalla koska hän on maailman paras isä!


  


/Leo

Av Leo Hakala - 1 november 2009 22:30

Jag brukar hjälpa till så mycket jag kan med hushållsarbetet här hemma. Här har jag blivit chef för salladsdelningen.


Autan kykyni mukaan kaikissa kotitöissä ja tässä teen salaattia ruuan lisukkeeksi.


  


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards