Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Liseberg

Av Leo Hakala - 28 november 2009 17:45

Idag åkte vi upp till Onsala och hälsade på Amandus & Bastian och deras föräldrar. Vi åt lunch och sedan åkte vi till ett ställe som hette Liseberg. Där fanns det en massa att göra. Jag träffade tomten där också.


Tänään ajettiin Göteborgiin päin kaverini Amanduksen luo. Syötiin heillä lounasta ja sitten lähettiin Lisebergiin - huvipuistoon. Siellä oli Joulupukki.



Jag berättade vad jag ville ha i julklapp. Sedan gick vi och åkte flygplan. Amandus ville inte så jag fick med mig en liten tjej istället. Jag åkte även en stor båt som gungade och kaffekopparna.


Kerroin hänelle mitä haluan joululahjaksi. Sitten pääsi lentämään. Amandus ei halunnut tula mukaan, joten sain suloisen kimman kyytiin. Pääsin myös pariin muuhun karuselliin.


  


Det var en massa ljus i alla träden.


Puissa oli monta, monta pientä lamppua.


  


Jag träffade en jättestor grön kanin där också.


Ja myös ison vihreän pupun minä tapasin.


  


/Leo


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards