Alla inlägg under oktober 2009

Av Leo Hakala - 18 oktober 2009 21:45

Idag åkte vi till min kompis Max som fyllt 2 år. Han hade flyttat till ett nytt hus som var alldeles fullt med leksaker. Vi fick mat och tårta och så fick vi fiska i fiskdammen.


Tänään oltiin ystäväni Maxin luona joka täytti pari päivää sitten kaksi vuotta. Hän on muuttanut uuteen taloon joka oli yhtä täynnä leluja kuin entinenkin paikka. Hän tarjosi ruokaa ja kakkua ja saimme myös kalastaa pussin leluja lammesta.


  


/Leo


Av Leo Hakala - 17 oktober 2009 21:45

Idag var det dags för premiärmatch i volleybollen och då passade Tova på att bjuda in oss på fika innan matchen. Tova bara växer och växer och snart kan jag lära henne en massa hyss. Jag fick hålla henne lite....hon var tung.


Tänään alkaa uusi lentopallosesonki ja Tova tarjosi sconseja ennen ottelua. Tova on nyt puoli vuotta vanha ja kasvanut melko isoksi tytöksi, mutta vielä mahtuu syliin.


  


/Leo

Av Leo Hakala - 16 oktober 2009 21:30

Äiti och pappa brukar köpa kläder till mig ibland. Oftast är de jättfina och praktiska, men idag hade de köpt stövlar som jag tyckte var aningen för stora.


Äiti ja Pappa ostaa minulle joskus uusia vaatteita. Yleensä ne on ihan hienoja ja mukavia, mutta nämä sapaat olivat mielestäni pikkasen isot.


  


... men mössa som Äiti broderat var jättefin.

... mutta Äitin merkkaama myssy oli tosi kiva.


  


/Leo

Av Leo Hakala - 16 oktober 2009 21:30

Idag var rörmockaren hos oss och hälsade på. Jag passade på att lära mig allt om rördragning. "Gör du? Gör du? Gör du fö nått? Gör du? Gör du? .........."


Tänään kävi putkimies tekemässä vähän hommia. Seurasin työtä tarkkaan ja kyselin kaikenlaista: "Mitä teet? Mitä teet? Mitä sä nyt teet? Mitä teet? ......"


  


/Leo

Av Leo Hakala - 14 oktober 2009 21:30

Idag hjälpte jag Äiti att räfsa löv. Jag hjälpe till att platta till högen lite.


Yöpakkanen sai puut pudottamaan melkein kaikki lehdet yhdellä kertaa ja minä olisin mielelläni auttanut äitiä, mutta haravani on kadoksissa...


    


/Leo

Av Leo Hakala - 12 oktober 2009 21:30

Idag var jag hemma från dagis (eftersom jag hade vattenkoppor). På dagis brukar jag sova en stund efter maten, men det vill jag inte göra när jag är hemma. Idag blev det dock en liten miss..... mitt i leken råkade jag somna lite.


Tänään en saanut mennä päiväkotiin vesirokon takia. Päiväkodissa yleensä otan pienet päiväunet, mutta kotona en malta. Joskus iltapäivällä sitten saatan kesken leikin kuitenkin ottaa pienet tirsat.


  


/Leo

Av Leo Hakala - 10 oktober 2009 21:15

Idag åkte vi till Kungshamn på dop. Det var mammas kusinbarn Ella som skulle döpas. Jag har fått vattenkoppor, men fick följa med ändå eftersom jag mådde bra i övrigt och att de i Kungshamn redan haft det. Som ni ser hade jag inte så många prickar.


Tänään lähettiin Kungshamniin pikkuserkku Ellan ristiäisiin. Minulla on vesirokko, mutta koska olen muuten pirteä ja pikkuserkuilla on jo ollut vesirokko, sain lähteä mukaan.


  


Ella var liten och söt....


Ella on pieni ja sievä...


  


Det är fint i Kungshamn.


Kungshamnissa on kaunista.


  


Jag var alldeles snäll i kyrkan.


Olin ihan kiltisti kirkossa.


  


Våra föräldrar lyckades att samla alla barnen på samma bild.


Tässä olen kaikkien pikkuserkkujen kanssa.


  

Tyra, John, Leo, Theodor, Tindra och Ella.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards