Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Leo Hakala - 13 mars 2010 17:30

Idag kom Mummu och Ukki på besök. Ukki fick titta på när jag pusslade elefant-pusslet. Han får inte hjälpa till.


Tänään mummu ja ukki tulivat tänne. Ukki saa katsoa kun teen elefanttipalapeliä. Hän ei saa auttaa.


  


Pappa börjar komma riktigt långt med renoveringen. Han har börjat lägga golv i datorrummet. Jag var fortfarande lite för trött för att hjälpa till.


Iskän remppahommat etenee ja nyt laitetaan lattiaa työhuoneeseen. Hieron vähän unihiekkaa silmistä, ennen kuin ruven auttamaan.


  


Äitis mage bara växer och växer. Jag tror hon spricker snart. Pappa fråga hur bebisen kommit in i magen och jag svarade att det är ju lejonen som skrämt in den i magen. Om man lägger handen på magen kan man känna att det rör sig därinne.


Äitin maha vain kasvaa ja kasvaa. Kohta hän räjähtää. Iskä kysy miten vauva on mahaan päässyt ja minä vastasin, että leijonat on sen sinne pelottanut. Jos laittaa käden mahan päälle, tuntee kuinka vauva liikkuu siellä.


  


Äiti och Mummu åkte på Spa så jag fick ta hand om Ukki och pappa. Jag tog med dem på volleyboll, men det var inte så spännande så jag somnade.


Äiti ja mummu lähtivät kylpylään ja minä sain seurustella iskän ja ukin kanssa. Vein heidät katsomaan lentopalloa, mutta ottelu ei ollut niin jännä, joten päätin vähän torkkua.


  


Pappa måste vara sövande för lite senare under matchen somnade Tova i pappas knä.


Iskän syli on kuin unipilleri, Tovakin torkkui hänen sylissään.


  


/Leo




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards