Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Ny BVC-rapport / Neuvolaraportti

Av Leo Hakala - 11 oktober 2007 19:17

Idag fyller jag 4 månader. Jag tycker att jag blivit en riktigt stor kille nu och jag önskade mig ett Nintendo Wii i 4-månaderspresent. Tyvärr har inte mamma och pappa förstått mig. Undrar om det finns någon "Babyspråk for Dummies" som jag kan köpa till dem. Jag och mamma var på BVC idag för vägning och mätning. Det visade sig att jag nu väger 7075 gram, är 64 cm lång och har ett huvudomfång på 42 cm. Mamma har dundermjölk ;-). Jag har fått en ny mössa som jag är jättesöt i. Jag ser ut lite som en hiphoppare och med blöjans hjälp får jag rätt häng på byxorna. Ska bara jobba lite på mina rhymes så kan jag battla med pappa sen.





Tänään täytän neljä kuukautta ja olen mielestäni melko iso poika jo. Päivän kunniaksi äiti vei minut neuvolaan punnituksi ja mitatuksi. Reilu 7 kiloa painava ja 64 senttiä pitkä olen nyt. Äitillä on hyvää maitoa ;)
Olen saanut uuden myssyn. Isän mielestä näytän vähän 'hip-hopparin' näköiseltä ja sanoo, että jos harjottelen riimejä, niin voidaan sitten 'battlata'. En ymmärrä mitä moinen merkitsee, mutta jospa asia joku päivä kirkastuu.





/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards