Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Leo Hakala - 8 juli 2007 16:59

Förra söndagen (1 juli) tog mina föräldrar med mig till stranden. Tyvärr fanns det inte så mycket att spana på - alla "brudarna" var ju 10+. Det fanns inga i min ålder, men det var i alla fall kul att se havet för första gången. I onsdags var det dags för en mätning och vägning igen. Det är inte så roligt att vara där eftersom jag måste klä av mig naken (det blir lite kallt), men mamma bär mig dit i bärsjalen, och det är mysigt. Jag gillar verkligen inte att bli avklädd. När jag ligger på skötbordet försöker jag hämnas genom att försöka pinka på dem (he, he). Jag hade gått upp ca 450g sen sist och vägde  4475g. Jag var 54,3 cm lång. Jag har också lärt mig vakna och vilja ha mat när mamma och pappa precis ska börja äta. De ska veta att jag ska ha först! Man måste "utbilda" dem tidigt annars lär de sig aldrig.


Viime Sunnuntaina (1. heinäkuuta) vanhempani veivät minut rannalle, mutta eihän siellä mitään iskettävää löytynyt - kaikki tytöt oli yli kymmenen... Mutta meri näytti ihan kivalta. Keskiviikkona oli taas mittaus ja punnitseminen lukujärjestyksessä. Siellä ei ole niin kivaa, kun pitää ottaa vaatteet pois (tulee vähän kylmä), mutta, äiti kantaa minut sinne kantohuivissa ja se on mukavaa. Tällä kertaa painon 4475g ja olin 54,3cm pitkä. Olen muuten oppinut heräämään juuri kuin isä ja äiti aikovat syödä. Täytyyhän niiden oppia, että minulle pitää tarjota ensimmäisenä! Niitä on koulutettava ajoissa, että oppivat oikeille tavoille.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards