Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Leo Hakala - 31 augusti 2008 20:29

Idag hade vi ännu fler besök. Det började redan på morgonen när en vovve kom på besök (pappa envisades med att det var en katt. Men jag kan inte säga katt och detta är faktiskt min blogg, så det var en vovve). Farmor och farfar kom en lite stund senare och då hade farfar med sin jättestora maskin. Pappa och farfar använde sedan den för att dra upp en massa träd från marken. Jag höll mig på avstånd och dirigerade. Efter att träden var borta hjälpte jag till att plantera lite med mina fina trädgårdsredskap.


Tänään tuli lisää vieraita. Heti aamusta tuli oranssi 'vovve' (eli koira, vaikka iskä väitti, että se oli kissa. Mutta minä en osaa sanoa kissa, ja minunhan blogi tämä on, eli se oli koira!) Pikkusen myöhemmin tuli isovanhemmat ja isoisällä oli mukanaan hänen iso traktorikaivurinsa. Iskä ja äiti nimittäin halusi repiä muutaman männyn ja puskan pois tehdääkseen tilaa uudelle kasvimaalle. Minä annoin isoisän ja iskän hoitaa hommansa, ja illalla sitten kaivelin vähän itekin omilla väineilläni.

/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards