Alla inlägg den 4 november 2007

Av Leo Hakala - 4 november 2007 17:02

Vilken helg jag har haft. Det har hänt en massa skojiga saker. Det började i fredags när jag helt plötsligt började "prata" på ett mer nyanserat sätt. Mamma och Pappa var jätteglada, men jag tror fortfarade inte att de förstår mig (jag har ju fortfarande inte fått något Nintendo Wii). Jag vände mig för första gången för någon vecka sedan, men jag glömde lika fort hur man gjorde. Efter att ha övat kom jag i lördags morse på hur man gjorde, och sedan dess har jag gjort det en massa gånger. Mamma lyckades ta en jättefin bildserie på mig. Som om detta inte var nog har jag dessutom fått min första tand!! Den stickar bara upp lite grann, men den syns i alla fall. Mamma & Pappa gav mig någon konstigt sak med en borste på. Jag har fortfarande inte listat ut vad den ska vara bra till, men jag tror att det har något med min tand att göra.


Tänä viikonloppuna on tapahtunut vaikka mitä. Olen nyt ruvennut jokeltamaan oiken kunnolla. Heräsin lauantai-aamuna ja juttelin peittojen kanssa iloisesti ja kovalla äänellä. Kesti vähän, mutta viimein isä nousi ja vei minut leikkimatolleni. Siellä jatkoin juttua pehmokavereitteni kanssa. Sitten muistinkin miten sillon pari viikkoa sitten tein, kun kierrähdin ympäri selältä vatsalleni ja isä tuli siitä niin iloiseksi, että meni herättämään äidin. Se siis on niin, että harjoittelu tekee mestarin ja nyt kääntyminen on ihan helppoa.

Sunnuntaina käytiin kylässä yhden tosi söpön kimman luona, mutta äiti oli unohtanut kameran, niin ei saatu kuvia. Siellä ollessa sain äidin sormen suuhuni, ja hän huomasi, että ensimmäinen hammas on jo näkösällä!! Sain sitten kotia tultua sellasen uuden lelun jossa on harja toisessa päässä. En oikein ymmärrä, mitä sillä pitäisi tehdä, mutta jotenkin se kuitenkin liittyy siihen mun hampaaseen.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards