Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Leo Hakala - 26 augusti 2007 16:54

Idag har jag tillsammans med pappa, mamma, farmor, farfar och faster varit i skogen och plockat kantareller. Vi hittade jätte-mycket svamp och svampkorgen vägde faktisk lika mycket som jag när vi var färdiga (d.v.s. ca 6 kilo). När vi kom hem fick jag hjälpa till att borsta svampen. Jag har börjat att jollra lite smått och tycker det är jätteroligt när pappa och mamma busar med mig. Då skiner mitt ansikte upp och ibland kan det komma ett litet skratt också.


Tänään oltiin sienimetsässä ja paljon oli kerättävää! Sieniämpärit täyttyi nopeasti ja melkein yhtä paljon tuli, kuin minä painan, eli lähes kuusi kiloa! Äitikin löysi muutaman sienen, se oli kuulemma hänestä suurtyö. Siivoaminenkin oli hauskaa ja meni äkkiä kun kaikki auttoivat.

Olen ruvennut pikkasen jokeltamaan, ja äitin ja isin kanssa on hauska jutella. Silloin hymyilen leveästi ja joskus naurahdankin varovasti.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards