Alla inlägg den 12 september 2007

Av Leo Hakala - 12 september 2007 21:29

Jag har varit på BVC igen och fått beröm. Jag vägde 6535g och var 61,5 cm lång. Inte illa för en 3-månaders bäbis, va? Jag fick också en spruta av tanten där, men det var inte så farligt. Det har varit en ganska hektisk period för mig de sista veckorna och det är därför jag inte hunnit blogga så mycket. Till mina föräldrars stora glädje har jag nu börjat att le och jollra riktigt mycket. Jag tror inte riktigt att de förstår vad jag säger, men det i alla fall kul att de försöker. Pappa har filmat mig när jag jollrar lite (klicka på filmen nedan), men han fattar ingenting vad jag säger.









Olen taas ollut neuvolassa ja paino- ja pituuskäyrä näyttää hyvältä. Paino on noussut 6 535 grammaan ja pituus 61,5 senttiin. Sain myös ensimmäisen rokotuksen. Äiti sanoi, että voi vähän pistää, ja niin tekikin, mutta ei se niin paha ollut. Reiteni punotti pikkasen jälestäpäin, mutta muita sivuvaikutuksia ei ilmennyt.
Olen nyt ruvennut jokeltamaan (katsokaa filmipätkä alla) ja hymyilemään oikein kunnolla, ja äiti ja isi näyttävät tykkäävän jutuista. Ei ne ihan aina minua ymmärrä, mutta ne ainakin yrittävät vastata (se nalle joka roikkuu siinä sitterissä ei puhu mitään).





/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards