Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Leo Hakala - 19 januari 2008 20:50

På kvällen hälsade vi äntligen på Emila och hennes föräldrar, Fredrik och Malin. De har ett alldeles nytt hus och bor i Furulund. Emilia var precis så söt som jag minns henne och jag gjorde allt jag kunde för att charma henne och tro det eller ej, det fungerade! Jag fick faktiskt en puss av henne. Emilia hade en massa roliga leksaker som vi lekte med tillsammans. Bland annat hade hon en rolig bok. Efter att först ha smakat på boken, lade jag mig ner, för att lyssna på när Emila läste för mig. Senare på kvällen ville hon låna min tandborste, men där tyckte jag att gränsen gick, vi har ju precis lärt känna varandra.


Illalla sitten vihdoinkin saavuttiin Emilian ja hänen vanhempiensa luo. Heillä on ihan uusi, tosi komea, talo. Olohuonessa kattoraja ylettyy melkein taivaseen asti (5m)! Emilia oli, niinkuin minäkin, vähän nuhassa, mutta jaksoimme kuitenkin leikkiä koko illan. Emilia esitteli lelujaan, ja sain niitä lainatakin. Se oli kiltisti tehty, mutta minä en antanut lainata hammasharjaani.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 januari 2008 20:41

Idag har jag äntligen lyckats övertala mina föräldrar att åka ner till Skåne och hälsa på Emilia (en riktigt söt tjej som jag känner). Men innan vi åkte till henne så var vi och shoppade på Väla. Jag fick sitta i kundvagnen precis som de stora barnen gör. I en av affärerna träffade jag en bäbis i min ålder. Det var en trevlig kille, men han var lite jobbig för han härmade efter precis allt som jag gjorde. Efter shoppingen åkte vi till Lund där vi tittade på Niklas när han och FVBK spelade mot Lugi. Efter ett set tyckte jag det blev lite tråkigt och tog en brottningsmatch med mammas nyckelpigeväska istället.


Tänään lähettiin moikkaamaan yhtä tosi suloista kimmaa, jonka nimi on Emilia. Mutta ensin käytiin Helsingborgissa sellaisessa isossa ostarissa, jossa sain istua ostoskärryissä niinkuin isot lapset. Yhessä kaupassa tapasin ikäiseni kaverin, mutta hän oli vähän rasittava, kun matki heti kaikkea mitä tein...

Iltapäivällä olin kannustamassa Falkenbergin lentopallojoukkuetta, kun he ottelivat. Pojilla näytti menenvän hyvin, niin minä rupesin painimaan vähän äitin leppäkerttulaukun kanssa.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards