Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Leo Hakala - 26 januari 2008 17:55

Tänään on sitten tämän viikonlopun ensimmäinen lentopallo-ottelu. Mutta ensin aamiaista! Isä sai kuulemma eilen illalla kakkuakin, ja Anna söi sitä aamiaiseksi (tai lounasaika vissiin oli). Taaskaan ei mulle tarjottu, mutta eipä tuo minua haittaa.

Falkenbergin pojat voitti ottelun helposti - norjalaisten lentopalloilijat eivät pidä samaa korkeaa tasoa kuin meidän pojat. Huomisesta ottelusta tulee varmaan rankempi.

Illalla mentiin ravintolaan syömään ja sen jälkeen kotia saunomaan. Minä kävin kyllä aamulla suihkussa, joten saunominen jäi ensi kerralle. Pitkän päivän jälkeen simahdin iskän syliin.


Idag är det denna helgens första match, men först lite frukost. Riku och Anna hade visst gjort en tårta till pappa, och Anna åt det till frukost (eller det var nog nästan lunchtid innan de vuxna hade kommit upp och fått i sig sin frukost). Jag fick inte smaka på den heller, men lika glad är jag för det.

Om matchen kan man väl säga att Förde inte förde den, utan FVBK vann enkelt med tre raka set. Det blir nog tuffare imorgon.

På kvällen var vi och åt på restaurang och jag busade lite med morbror Riku efter maten. Sedan åkte vi hem och bastade. Eller inte jag förresten, för jag tog en dusch i morses. Efter en lång dag somnade jag gott i pappas famn.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards