Alla inlägg den 2 november 2008

Av Leo Hakala - 2 november 2008 13:56

Idag var vi hemma hos Riku och Anna. Hela släkten på mammas sida var där och jag charmade allihop. En som dock var lite svårflörtad var min syssling Milla som bara är ett par månader äldre än jag. Tyvärr kunde hon inte var med på bröllopet igår då hon har vattkoppor och kunde smitta ner någon vuxen som inte haft det än, och det är tydligen inte bra. Men idag fick vi träffas. Jag fick en jättfin lastbil i trä av Heikki (Ukkis bror) som han gjort. Pappa blev nog lite avundsjuk.


Tänään kaikki sukulaiset äidin puolelta kokoontuivat Rikun ja Annan luona. Näinhän heitä melkein kaikkia jo eilen, paitsi pikkuserkkuani Millaa. Millalla on nimittäin vesirokko, ja olisi ehkä voinut tartuttaa jonkun aikuisen, jolla sitä ei ole vielä ollut, ja se ei kuulemma olisi hyvä. Tänään kummiskin tavattiin, ja herkuteltiin yhdessä hedelmävadin vierellä. Me kummatkin pidetään kovasti viinirypäleistä.

Ukin veljeltä, Heikiltä, sain tosi hienon kuorma-auton, jonkä hän oli tehnyt. Iskä otti sen heti huostaansa, mutta on luvannut, että saan leikkiä sen kanssa joskus myöhemmin.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards