Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Leo Hakala - 22 januari 2009 14:55

Jag lär mig fler och fler ord. Jag kan en massa men det är inte alla som pappa och äiti har listat ut vad det betyder - de är lite tröga i bland. Alla vet väl vad 'pappapoo' betyder, eller?


Osaan jo sanoa monta sanaa, mutta äitillä ja isällä on joskus vaikeaa ymmärtää mitä sanon - he ovat vähän tyhmiä sillä tavalla. Kaikkihan tietävät mitä 'papapuu' tarkoittaa, eikö vain?


De senaste dagarna har jag lärt mig följande ord:

Viime aikoina olen oppinut seuraavat sanat:


ord på svenska                     sanoja suomeksi

gunga = keinu                       mopo = moped

gå ut = mennä ulos               nenä = näsa

stänga = sulkea                     kettu = räv

buss = bussi                          puuro = gröt

kex = keksi                            ruoka = mat

traktor = traktori                  vettä = vatten

dagis = päiväkoti                   tikka = hackspett



/Leo


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards