Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Leo Hakala - 2 februari 2009 18:33

Jag är som en pappegoja nu och upprepar allt jag hör. När pappa blev arg på en bilförare så sa han i-joot. Jag förstod att de inte var något jag borde lära mig så jag har inte upprepat det sedan dess. Här kommer ett urval av de nya ord jag lär mig....


Olen kuin papukaija ja matkin kaikkea mitä kuulen. Kun iskä tänään suuttui eräälle autoilijalle hän huusi 'ijuut'. Ymmärsin kyllä, että sitä sanaa ei saa käyttää muuta kuin erikoistilanteissa.... Uusia sanoja opin joka päivä, ja luonnollisesti ne ovat useimmat ruotsin kielellä, kun sitä kieltä päiväkodissa kaikki puhuu, mutta kyllä suomenkielisiäkin välistä jää mieleen:


Ord på Svenska:       Sanoja suomeksi:

Äpple                          Mummu

Fisk                              Ukki

Dricka                         Saku Sateenkaari

Farmor                        karhu

Farfar                          sukka 

Bra                               takki

Halsband                     keksi

Milla (Kamilla)              tähti

Tias (Mattias)             tyttö

Selma                          vauva

Den                              pää

Handskar                     kakka

Socka                          pöllö  

Bajs                             kirja


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards