Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Leo Hakala - 21 februari 2009 21:47

Täällä etelässä ei kovin usein lunta tule (äiti sanoo) joten pitihän sitä käyttää tilaisuus hyväki ja mennä ulos nauttimaan talvisäästä. Tehtiin porukalla lumiukko, lumilyhty ja äiti näytti miten lumienkeleitä tehdään. Vaikka oli jo myöhä ja aika pimeetä, halusin kiikkua vähän ennen iltapuuroa.


Det har ju för ovanlighetens skull snöat en del och naturligtvis måste man då ut och göra snögubbe och snölykta. Jag hjälpte till att rulla snöbollar som äiti och pappa byggde gubben med. Visst blev den fin. Äiti visade hur man gör snöänglar och fast det redan var mörkt, ville jag gunga lite innan kvällsgröten.


/Leo

Av Leo Hakala - 21 februari 2009 21:41

Nyt olen jo toipunut nuhasta. Olen ollut puoli viikkoa päiväkodissa ja eilen uimassakin. Tänään setäni Mattias tuli käymään morsiamensa kanssa ja äiti oli leiponut laskiaispullia. Olisin syönyt toisenkin, jos olisin saanut...


Nu är jag frisk igen. Jag har varit på dagis halva veckan och t.o.m orkat med simning i går. Idag kom farbror Mattias på besök med sin blivande fru och mamma hade bakat semlor. Jag hade gärna ätit en till, om jag fått....


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards