Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Leo Hakala - 11 juni 2009 21:41

Idag fyller jag 2 år. Pappa väckte mig (som vanligt) vid 7.10 fast denna gång med en sång. Jag vände mig om och sa "sluta pappa". Inte för att jag inte uppskattade hans sång, men klockan var 7 på morgonen. På dagis blev jag firad med ballonger, flagga och sång. Jag fick också en fin liten tavla. Äiti kom till dagis på eftermiddagen och bjöd alla barnen på fika. Sen cyklade vi hem och då hade pappa kommit hem från jobbet och jag fick en massa paket. Jag fick bland annat ett par coola solglasögon. Efter kvällsmaten fick jag jordgubbar till efterrätt......smaskens. Tydligen ska jag bli ännu mer firad på söndag. Jag gillar det här med att fylla år.


Tänään täytän kaksi vuotta. Iskä herätti minut laulamalla 'Paljon onnea'. Minä sanoin 'isä, lopeta'. En siksi, että isä huonosti laulo, mutta kello oli vasta seitsemän. Päiväkodissakin minulle laulettiin ja iltapäivällä äiti tuli tarjoamaan välipalaa - marjarahkaa. Tosi hyvää, tykkäs kaikki kaveritkin. Kun tultiin kotia isäkin oli kotona ja minä sain avata kaikki synttärilahjani. Niitä oli monta. Sain leluja hiekkalaatikkoon, aurinkolasit, kirjoja ym. Illallisen jälkeen sain tuoreita mansikoita - nami - ja harjottelin puhaltamaan kynttilöitä sammuksiin. Sunnuntaina on kuulemma luvassa kaukkua...


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards