Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Leo Hakala - 14 juni 2009 21:17

Min pappa är starkare än alla era pappor. Min pappa var jätteduktig idag. Han högg en massa ved så nu kommer vi få det varmt och mysigt i vinter, Jag hjälpte givetvis till att lasta veden på skottkärran.


Iskä on palotellut puita haloiksi ja minä autoin häntä viemään niitä autotalliin kuivumaan. Nyt voi tulla vaikka kuinka kylmä talvi, iskä sanoo, sillä takkapuita riittää!


/Leo

Av Leo Hakala - 14 juni 2009 21:11

Idag firade vi min födelsedag igen. Det var Farmor & Farfar, Farbror & Alexandra, Faster, Niklas och Kusin Tova som kom hit. Mummu och Ukki var ju här sedan tidigare så det blev ett stort kalas. Jag fick en massa fina paket, bland annat en trehjuling, pussel och en massa musikinstrument. Jag åt jättegod smörgåstårta och jordgubbstårta och lekte en massa med mina nya leksaker. Tova är för liten för att leka med hon är inte för liten för en puss.


Tänään vietettiin syntymäpäivääni. Kylään tuli isovanhemmat, setä ja täti puolisoineen, Mummu ja Ukkihan oli jo täällä, ja tietysti Tova-serkku. Syötiin voileipäkakkua ja mansikkakakkua ja sain taas monta kivaa lahjaa. Ensimmäisessä paketissa oli pyörä ja kun isoisä vihdoin sai sen kasattua, sen lavalla oli hyvä kulettaa isoimpia paketteja.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards