Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Hos Amelia /Amelian luona

Av Leo Hakala - 15 mars 2008 19:40

Idag var vi och hälsade på min kompis Amelia och hennes föräldrar. Jag var inte blyg utan gav henne en puss så fort jag såg henne (sorry Emilia). Amelia hade en konstig sak hos sig. Den såg ut lite som en hund, men den såg inte lika snäll ut. Jag klappade den, men var lite skeptisk. Den såg rätt så lömsk ut. Senare på kvällen sjöng de vuxna till ett spel som hette 'Singstar'. Det måste låtit rätt så bra för jag kunde sova på soffan medan de höll på.


Tänään olin kaverini Amelian luona. En ujostellut yhtään, vaan annoin tytölle pusun heti kun pääsin lähelle. Amelialla on vähän samantyyppinen elävä pehmolelu kuin isovanhemmillakin. Se ei sanonut mitään ja sillä oli kiiluvat silmät. Uskalsin kyllä vähän kosketella, turvallisesti iskän sylistä. Myöhemmin illalla aikuiset lauloivat. Ehkä ei niin hyvin, mutta tarpeeksi hyvin, että nukkumaan pystyin...


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards