Alla inlägg under oktober 2008

Av Leo Hakala - 5 oktober 2008 23:20

Vi går ofta till lekplatsen och eftersom jag är en stor kille nu så går jag hela vägen dit utan hjälp. Givetvis pausar jag för att titta på blommor, katter, fåglar, bilar, träd, människor osv. Man ska inte jäkta. Efter att vi lekt en stund brukar jag gå hela vägen hem också. Idag hjälpte jag dessutom till att kratta löv.


Käymme usein leikkipuistossa ja kävelen useinmiten koko matkan ihan omin voimin. Mutta onhan sinne sen verran matkaa, että muutaman kerran täytyy levähtää ja ihmetellä lintuja, kiviä, villisikoja (äiti sanoo, että ne ei ole oikeita) ohikulkijoita - sekä kaksi- että nelijalkasia, kukkia, ym. Kun olen leikkinyt tarpeeksi kävelen tavallisesti koko matkan kotiinkin. Tänään autoin myös haravoimaan lehtiä.


/Leo

Av Leo Hakala - 3 oktober 2008 23:16

När jag vaknade idag var det nya tapeter i vår matsal. Det måste varit det som mamma och pappa och farfar höll på med igår kväll medan farmor lekte med mig. Det var en lite bit kvar att tapetsera idag så jag försökte hjälpa till så gott jag kunde.


Eilen isovanhemmat olivat käymässä ja isoisä autto vanhempiani tapetoimaan ruokasalia. Yksi seinä jäi tapetoimatta, joten työt jatku tänään, ja avustin tietysti parhaani mukaan.


/Leo

Av Leo Hakala - 1 oktober 2008 23:12

Idag har jag varit ute i regnet och testat mina gallonisar och mina stövlar. Det var kul att plaska runt i vattenpölarna. Jag fick även svar på var vattnet tar vägen.


Tänään ollaan oltu ulkona vesisateessa ja testattu uusia kumppareitani, nehän viimeksi puuttui. Oli hauska kahlata vesilätäköissä ja sain myös tietää mihin vesi katoaa.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards