Direktlänk till inlägg 23 november 2008

En händelserik dag / Tapahtumarikas päivä

Av Leo Hakala - 23 november 2008 14:31

Idag fick jag pappa att skatta så mycket att han knappt fick någon luft. Han satt vid datorn och mamma var i sovrummet när han hörde konstiga ljud från toaletten. När han kom in på toaletten fick han se mig... eller rättare sagt mina ben som stack upp ur toalettstolen. Jag skulle stäcka mig ner för att plaska lite i vattnet och fick lite frammåtvikt och helt plötsligt satt jag fast med benen rakt upp i vädret. Pappa skrattade så tårarna rann. Själv hade jag svårt att se det roliga.

Lite senare på dagen spelade jag innebandy med pappa sedan åkte vi och tittade på volleyboll. På volleybollen fanns det en liten söt tjej. Hon hade en napp i ett snöre. Jag hjälpte henne att sätta nappen i munnen för det är där man ska ha den om man är så liten (Själv har jag varit nappfri i över ett halvår nu).


Minä tykkään läträtä veden kanssa, mutta äiti on kieltänyt minua läträämästä muualla kuin kylpyhuoneessa ja uimahallissa. Tänään ei oltu uimassa, enkä kylpyynkään päässyt, mutta vessanpöntöstähän löytyy vettä. Valitettavasti vesi on niin syvällä, että kun kurkotin sitä saavuttamaan, jäin niinkun kiinni pöntön reunalle. Iskän mielestä se oli tosi hauskaa, ja hän nauroi kippurassa kauan aikaa, ennen kuin auttoi minut pois. Nyt äiti on sanonut, että kylppärissäkään ei saa läträtä muuta kuin ammeessa.

Iltapäivällä lainasin isin mailaa ja pelasin vähän sählyä ennen kuin lähettiin isovanhempien luo ja lentopalloa katsomaan. Lentopalloa oli katsomassa myös pieni tyttö, jolla oli tutti narussa. Minä autoin tutin hänen suuhunsa, koska siellä sen pitäisi olla, ainakin pienillä vauvoilla (itse jäti tutin pois jo puoli vuotta sitten).


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards