Alla inlägg under januari 2009

Av Leo Hakala - 5 januari 2009 11:57

Idag kom farmor och farfar på fika-besök. Jag passade på att spela upp mitt senaste piano-stycke för dem och det verkade som om de gillade den. Mozart var ju 4 år när han skrev sin första, jag är bara 1,5 år.


Tänään isovanhemmat tulivat yllättäen käymään. Minä esitin heille uusimman sävellykseni ja he tuntuivat tykkäävän siitä. Mozarthan oli 4 v kun hän sävelti ensimmäisen kappaleensa, minä olen vasta 1,5 v.


/Leo

Av Leo Hakala - 4 januari 2009 11:50

Jag fick en massa leksaker i julklapp och mamma och pappa har inte packat upp allt ännu. Idag gav pappa mig några leksaker som jag fått att farbror Mattias och Alexandra. Det var en hammare, en skruvmejsel och en skruvdragare så när pappa satte upp dörrfoder så hjälpte jag till med skruvandet.


Sain pukilta paljon joululahjoja eikä äiti ja iskä ole vielä edes saaneet kaikkia pusseista pois. Tänään sain Mattias-sedän antaman vasaran ja ruuvimeisselin joten pystyin auttaan isää listojen ruuvamisessa.


/Leo

Av Leo Hakala - 1 januari 2009 11:36

Max och hans föräldrar sov över hos oss, så dagen började med lite bus och gemensam frukost. Sen var det dax för Max att ta farväl av stålmannen men vi ses nog snart igen. På kvällen klippte mamma med mig medan pappa försökte underhålla mig med ett pussel. Det gick jättebra och jag kan börja det nya året med ny frisyr.


Max ja hänen vanhempansa olivat meillä yötä, joten heti aamusta pääsi reuhtomaan Maxin kanssa. Aamiaisen jälkeen Max lähti isovanhempiensa luo ja hyvästeli teräsmiehen oikein kunnolla, sekä pusuilla että haleilla.

Illalla äiti leikkeli taas hiuksiani ja iskä teki parhaansa kohdistaakseen kinnostukseni muualle. Hyvin meni. Minä sain palapelin, ja äiti uuden kampauksen, tehtyä.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards