Alla inlägg den 3 april 2010

Av Leo Hakala - 3 april 2010 11:00

Idag var det dax för Elias första bad. Han fick bada i lilla badkaret och jag fick bada i det stora.


Tänään Elias pääsi eka kertaa kylpyyn. Hän sai kylvetä pienessä ammeessa ja minä isossa.


  

  


Efter att vi badat kom farmor och farfar på besök. Det hade med sig påskägg till mig och Elias. Jag fick fina kläder och 6 chocklad-kyckligar. Elias fick en snuttefilt och kläder. Jag fick smaka på en kyckling med detsamma.


Kylvyn jälkeen isovanhemmat tuli käymään ja isoäitillä oli mukanaan pääsiäismunia. Minun munassa oli suklaa-tipuja ja söin heti (varkain) niistä kaksi. (äiti vähän epäilee, että poika on nähnyt niitä ennekin...)


  


Farmor hade köpt tiger-blöjor till mig och jag kom på att man kan använda dem som säng också.


Isoäiti toi myös tiikeri-vaippoja ja minä keksin, että pakkauksista voi tehdä sängyn. Isoisä soitti vähän tuutulauluja.


  


Jag och Elias / Minä ja Elias


  


/Leo & Elias



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards