Alla inlägg under januari 2008

Av Leo Hakala - 20 januari 2008 21:00

Idag var vi återigen på volleyboll när Falkenberg tog sig an Säter. Efter matchen fick jag träffa Kerstin, som är Niklas brorsdotter. Hon var trevlig och jag försökte värva henne till FVBK's bäbis-supporterklubb (jag är den enda medlemmen hitills) men hon verkade inte vara inte så intresserad. Konstigt, med tanke på de fina kläderna vi har på oss. Jaja, hon spelade nog bara svårflörtad.


Tänään oltiin taas katsomassa lentopalloa. Ottelun jälkeen (jonka Falkenberg tietysti voitti) sain tavata Niklasin veljentyttären, Kerstinin. Hän on muutama viikko minua vanhempi ja ihan kiva tyttö. Yritin saada häntä mukaan Falkenbergin joukkueen fani-klubiin, mutta hän ei näyttänyt kiinnostuvan asiasta.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 januari 2008 20:50

På kvällen hälsade vi äntligen på Emila och hennes föräldrar, Fredrik och Malin. De har ett alldeles nytt hus och bor i Furulund. Emilia var precis så söt som jag minns henne och jag gjorde allt jag kunde för att charma henne och tro det eller ej, det fungerade! Jag fick faktiskt en puss av henne. Emilia hade en massa roliga leksaker som vi lekte med tillsammans. Bland annat hade hon en rolig bok. Efter att först ha smakat på boken, lade jag mig ner, för att lyssna på när Emila läste för mig. Senare på kvällen ville hon låna min tandborste, men där tyckte jag att gränsen gick, vi har ju precis lärt känna varandra.


Illalla sitten vihdoinkin saavuttiin Emilian ja hänen vanhempiensa luo. Heillä on ihan uusi, tosi komea, talo. Olohuonessa kattoraja ylettyy melkein taivaseen asti (5m)! Emilia oli, niinkuin minäkin, vähän nuhassa, mutta jaksoimme kuitenkin leikkiä koko illan. Emilia esitteli lelujaan, ja sain niitä lainatakin. Se oli kiltisti tehty, mutta minä en antanut lainata hammasharjaani.


/Leo

Av Leo Hakala - 19 januari 2008 20:41

Idag har jag äntligen lyckats övertala mina föräldrar att åka ner till Skåne och hälsa på Emilia (en riktigt söt tjej som jag känner). Men innan vi åkte till henne så var vi och shoppade på Väla. Jag fick sitta i kundvagnen precis som de stora barnen gör. I en av affärerna träffade jag en bäbis i min ålder. Det var en trevlig kille, men han var lite jobbig för han härmade efter precis allt som jag gjorde. Efter shoppingen åkte vi till Lund där vi tittade på Niklas när han och FVBK spelade mot Lugi. Efter ett set tyckte jag det blev lite tråkigt och tog en brottningsmatch med mammas nyckelpigeväska istället.


Tänään lähettiin moikkaamaan yhtä tosi suloista kimmaa, jonka nimi on Emilia. Mutta ensin käytiin Helsingborgissa sellaisessa isossa ostarissa, jossa sain istua ostoskärryissä niinkuin isot lapset. Yhessä kaupassa tapasin ikäiseni kaverin, mutta hän oli vähän rasittava, kun matki heti kaikkea mitä tein...

Iltapäivällä olin kannustamassa Falkenbergin lentopallojoukkuetta, kun he ottelivat. Pojilla näytti menenvän hyvin, niin minä rupesin painimaan vähän äitin leppäkerttulaukun kanssa.


/Leo

Av Leo Hakala - 18 januari 2008 20:26

Nu har jag blivit en stol kille....hihihi. Jag har ju varit i Göteborg och där lärde jag mig att vitsa som en riktig göteborgare ;-)

Jag har även två tänder till på väg. En av framtänderna där uppe och tanden till vänster om den har precis kommit upp så att de syns.


Nyt minusta on tullut tuoli poika... ai, vitsi ei toiminutkaan suomen kielellä... No, joka tapauksessa olen nyt niin iso, että osaan istua itse tuolilla. Hampaitakin on tulossa kaksi lisää: vasemmanpuoleinen etuhammas yläkerrassa, ja sen vasemmalla puolella oleva hammas on juuri puhjennut näkyville.


/Leo

Av Leo Hakala - 15 januari 2008 16:59

Isi ja äiti on luvannut laittaa leikkihuoneen uuteen järjestykseen, niin että minun sänky mahtuisi sinne ja että sinne tulisi vähän tilaa leikkiäkin, mutta mielestäni siitä tulee entistä sotkusempi.... Tartteeko joku muuten petisohvaa, saa hakea jos haluaa...


Mamma och pappa har lovat att gör om i lekrummet så att min säng så småningom ska få plats och att det ska bli yta att leka på, men jag tycker det bara blir stökigare och stökigare... Är det någon som behöver en bäddsoffa förresten, bara att hämta i så fall....


/Leo 

Av Leo Hakala - 12 januari 2008 16:36

Tänään ollaan oltu Göteborgissa kavereita moikkaamaassa. Ensin oltiin Amanduksen luona, ja sillä pojalla vasta kivoja leluja onkin! Ankat kuulostivat kivalta, piikkisika maistu hyvältä, mutta keinulammas oli vähän pelottava. Hetken leikkittyä lähdettiin kaupungille syömään. Ravintolaan tuli myös Max vanhempiensa kanssa ja äiti sai hienon kuvan kaikista pojista ja miehen aluista.

Sitten käytiin katsomassa Natalien uutta taloa. Sain istua Jessica-tätin sylissä sillä aikaa kun äitii ja isä kävi yläkerrassa.

Talon katsastuksen jälkeen mentiin taas Amanduksen luo ja siellä hänen äitinsä tarjosi aikuisille juustopiirakkaa ja minulle voileipäkeksiä.


Idag har vi varit i Göteborg. Först var vi hos Amandus och han har roliga leksaker minsann! Ankorna lät jätteskoj, piggsvinet smakade gott, men gungfåret var jag lite osäker på... Efter en stunds lekande gick vi in till stan och åt lunch. Till restaurangen kom även Max med föräldrar och mamma fick ett fint kort på alla grabbarna.

Efter lunchen åkte vi och tittade på Natalies nya hem. Hon bor numera i en alldeles ny fin villa och medans mamma och pappa tittade på övervåningen satt jag med Amandus i tant-Jessis knä. Det gick bra tills Amandus började tjuta, och det lät så hemskt att jag oxå var tvungen att skrika lite.

Efter husesyn och lite mat åkte vi hem till Amandus igen dit även Jessi och Thomas & Janni kom. Nina bjöd de stora på god ostpaj och jag fick ett rån.


/Leo

Av Leo Hakala - 9 januari 2008 22:09

Min mamma är så rolig att jag inte kan låta bli att skratta när hon busar med mig.


Äiti huvittaa!


/Leo

Av Leo Hakala - 8 januari 2008 21:26

Äiti on ollut niin innoissaan minun ryömimisen etenemisestä, ettei ole huomannut, että osaan jo istua ilman tukea. Pitkiä aikoja en kyllä viitsi yhessä paikassa köllötellä, sillä olen nyt oppinut liikumaan myös eteenpäin, vaikka en ihan konttaamalla sitä teekään.


Jag kom på att jag glömt bort att berätta att jag kan sitta utan stöd. Mamma & Pappa har tjatat så mycket om att jag snart ska krypa så jag trodde inte att det var en så stor grej att kunna sitta. Och förresten så behöver jag inte lära mig krypa för jag kan minsann ta mig framåt ändå (se filmen om ni inte tror mig)


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards