Alla inlägg under juli 2008

Av Leo Hakala - 5 juli 2008 22:43

Tänään sai äiti ja iskä jättää kettiörempan vähäksi aikaa, koska meidät oli kutsuttu Amelian syntymäpäivää viettämään. Juhlimassa olivat myös kaverini Isa ja Mio. Amelia sai myös mansikkakakun ja se oli melkein yhtä hyvä kuin minunkin.


Idag fick mamma och pappa pausa lite i renoveringsarbetet, för vi var bjudna på kalas hos Amelia. På kalaset var även mina kompisar Isa och Mio. Precis som jag, fick Amelia en jordgubbstårta och den var nästan lika god som min.


/Leo

Av Leo Hakala - 4 juli 2008 22:38

Ammulla kun heräsin oli ukkikin ilmestyntyt paikalle. Me käytiin kaupungilla ja näytetiin mummulle ja ukille meidän uusi hieno kirjasto. Minä näytin ukille kaikki hienot lamput, joita kirjastosta löytyy varmaan miljoonia...


På morgonen när jag vaknade hade morfar också dykt upp här. Vi var på stan och visade bl.a vårt nya fina bibliotek. Jag visade morfar alla lampor, som det säkert finns en miljon av där...

/Leo

Av Leo Hakala - 3 juli 2008 22:32

Nyt on taas hellettä ja sain vihdoinkin kokeilla omaa allastani, jonka sain syntymäpäivälahjaksi kummeiltani. Kun olin pärskinyt valmiiksi, mummu paimenti munua kun iskä remppas ja äiti leikkas nurmikkoa.


Nu är det värmebölja igen och jag fick äntligen prova min pool, som jag fick i födelsedagspresent av mina faddrar. När jag plaskat färdigt tog mormor hand om mig medan pappa fixade med köket och mamma klippte gräset.


/Leo

Av Leo Hakala - 2 juli 2008 22:20

Nyt olen taas kotona Halmstadissa, ja otettiin mummu mukaan, jotta äiti ja iskä saisivat rauhassa rempata. Mutta eihän koko päivää remppahommissa jaksa ja koska iskä kuitenkin on päivisin töissä, kävin mummun ja äitin kanssa uimassa. Siitähän on jonkin aikaa kun viimeksi kävin, ja pikkasen oli pelottavaa, mutta kyllä äitin selässä oli kiva.


Nu är jag hemma i Halmstad igen och vi tog med oss mormor så att mamma och pappa kan ägna sig åt köksrenoveringen. Men hela dan kan man ju inte renovera och eftersom pappa ändå var på jobbet, åkte jag med mamma och mormor till simhallen. Det var ju ett tag sen sist, så lite läskigt var det, men på mammas rygg var det roligt.


/Leo

Av Leo Hakala - 1 juli 2008 20:52

Vietettiin äitin kanssa muutama päivä mummolassa. Kuvia on aika monta, joten enpä kirjoita sen enempää.


Mamma och jag spenderade några dagar hos mormor och morfar och det fanns mycket att upptäcka och titta på hos dem. Bilderna är ganska många, så jag låter dem tala för sig.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards