Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Leo Hakala - 11 juni 2008 20:18

Idag fyller jag år! Jag vaknade otålig, tidigt på morgonen och väckte mamma och pappa, men fick ingen frukost på sängen. Jag var för liten sa de. När brevbäraren kommit kollade jag alla födelsedagskort som jag fått. Mamma och pappa gjorde fot- och handavtryck när jag var 1 månad och när jag var 6 månader, så nu ville det göra ett när jag blivit 1 år. Färgen var jättekladdig och jag hade gärna gjort lite avtryck utanför pappret om inte pappa hållt fast mig. På kvällen kom farmor och farfar med 2 stooora paket, det var en cykelstol och en hjälm så nu ska här cyklas. Av mamma och pappa fick jag en gunga och en nyckelpiga-boll. Efter presentöppningen blev det tårta, givetvis med jordgubbar.


Tänään täytän 12 kuuukautta, eli kokonaisen vuoden! Jo eilen sain pari syntymäpäiväkorttia; mummulta ja ukilta tuli hieno ilmapallo. Aamupäivällä tehtiin jalka- sekä käsijäljitelmät (joita tein myös kuukauden ja puolen vuoden ikäisenä). Pensseli kutitti jalkapohjia kivasti, ja olisin mielelläni asettanut jalkani myös paperin ulkopuolelle, jos iskä ei olisi niin tiukasti pitänyt kiinni. Illalla isovanhemmat tuli kahden valtavan paketin kanssa. Heiltä sain kypärän ja pyörätuolin. Äitiltä ja isältä sain leppäkerttupallon ja keinun. Äitin tekemä mansikkakakku oli tosi hyvää.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards