Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Leo Hakala - 14 juni 2008 11:40

Tänään vietän syntymäpäivääni ja olen kutsunut mutaman tutun juhlimaan kanssani. Mummu ja ukki olivat jo täällä kun heräsin ja mummu sai kylvetä minut, kun äiti ja isi järjestivät muita asioita. Jätkäkaverini Amandus ja Max tottakai tulivat. Natalie sai työntää minua taaperokärryissäni vähän aikaa. Amanduksen äiti Nina lainasi 'Ahkera traktori' -kirjaa ja luki sitä Olivialle, melkein oikealla lausunnalla... Sain tietysti lahjoja, paljon puutarha-aiheista, mutta muutakin - Kiitos paljon kaikille! Äitin tekemät kakut olivat kauniita ja maukkaita.


Idag firar jag min födelsedag tillsammans med släkt och vänner. Mormor och morfar var här när jag vaknade och mormor fick bada mig medan mamma och pappa fixade med annat. Mina kompisar Amandus och Max var här. Natalie, som är lite äldre och stadigare, körde runt mig i min gå-vagn. Nina lånade en av mina finska böcker och läste för Olivia, med nästan rätt uttal... Jag fick naturligtvis paket, mest med trädgårdstema, men en del annat också - Tack så mycket! Mammas tårtor var både fina och goda.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards