Alla inlägg den 3 september 2008

Av Leo Hakala - 3 september 2008 17:38

Pappa har börjat att gräva i vår trädgård och givetvis ville jag hjälp till. Jag har ju fått både skottkärra och spade och de är ju till för att användas. Mamma och pappa ska tydligen jämna ut marken lite och bygga en mur. Synd bara att min pulkabacke blir lite kortare, men i gengäld blir fotbollsplanen större. Jag passade även på att smaka lite på jorden och jag tror nog att det duger åt vinbärsbuskarna, som ska flyttas hit.


Iskä on ruvennut kaivamaan puutarhassamme. Minäkin päätin osallistua työhön, sillä onhan mullakin sekä lapio, että kottikärryt. Äiti ja iskä haluavat tasottaa meidän 'ylänurkkaa' jotta saataisiin paremman tilan kasvimaalle ja marjapensaille, jotka sinne kuulemma siirretään. Äitin kuvatessa käytin tilaisuutta hyväkseni ja maiston multaa. Kyllä uskon, että se marjapensaille kelpaa.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards