Alla inlägg den 13 september 2008

Av Leo Hakala - 13 september 2008 14:53

Idag åkte vi till Skåne för att vara med på Mammas och pappas kompisars bröllop. Carina och Håkan heter de och bor i Stora Harrie i Skåne. Vi skulle bo på hotell som låg precis bredvid Eslövs torg. Vigseln förättades i Stora Harrie kyrka och naturligtvis var bruden enastående vacker och brudgummen mycket stilig. Bröllopsfesten skulle vara på Ellinge slott dit budparet åkte i en lite annorlunda bil. Där var en koffert där bak, som jag tänkte jag kunde åkt i, men jag hann inte riktigt med. Jag fick åka med mamma och pappa i vår bil istället.


Tänään lähettin iskän ja äitin kavereitten - Carinan ja Håkanin häitä juhlimaan. He asuvat eteläruotsissa Stora Harrie -nimisessä kylässä, jonka kirkossa heidät vihittiin. Hääjuhlat olivat Ellingen linnassa, jonne hääpari matkustivat jännällä autolla. Minä ajattelin, että voisin saada kyydin auton takana olevassa arkussa, mutta en oikein ehtinyt matkaan.


/Leo



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards