Alla inlägg den 4 september 2008

Av Leo Hakala - 4 september 2008 17:42

Jag är en liten busunge säger pappa. Idag när mamma skulle putsa mina skor ute på vår uteplats, tyckte jag att hon hade slarvat och glömt stänga ytterdörren. Jag stängde dörren, men det skulle jag tydligen inte gjort för dörren låstes och mamma hade varken nycklar, mobil eller skor med sig. Mamma fick gå barfota till vår granne och ringa pappa på jobbet så att han kunde komma och öppna för oss. Jag ville ju bara hjälpa till. Det var i alla fall kul att träffa pappa mitt på dagen. Efter att mamma fått sina nycklar och skor åkte vi till på babysim. Det var första gången efter sommaruppehållet men jag var inte de minsta osäker. Jag är inte bara busig - jag är tuff också.


Iskä kutsuu minua kakaraksi. Tänä aamuna, kun äiti putsasi minun kenkiä ulkoterassilla, huomasin, että hän oli jättänyt ulko-oven auki. Minä päätin avustaa ja läimäytin oven kiinni, mutta siitä äiti suuttu. Hänellä kun ei ollut avainta, ei kenkiä, eikä puhelinta mukana. Äiti sai juosta paljain varpoin naapuriin lainamaan puhelinta ja soittamaan isän kotiin. Kun äiti oli saanut haettua kengät ja avaimet, lähettiin uimakouluun. Oli tämän syksyn ensimmäinen kerta, mutta minä en vierastanut ollenkaan, sillä olenhan tuhti kakara.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards