Alla inlägg under mars 2009

Av Leo Hakala - 10 mars 2009 19:51

Idag så badade pappa mig. Han hade tappat upp lite mer vatten än vad mamma brukar göra så det var extra roligt idag. Det var så roligt att pappa fick ta upp mig skikandes efter ca 40 minuter. Då var jag skrynklig som ett russin.


Tänään isä järkkäs minulle kylvyn. Isän kylvyt on parempia kuin äitin, sillä hän laskee runsaasti vettä ammeeseen. Olisin lätrännyt veden kanssa vaikka kuinka kauan, mutta 40 minuutin kuluttua iskä nosti minut pois, kurttuisena kuin rusina ja huutavan vihaisena.


/Leo

Av Leo Hakala - 8 mars 2009 19:49

Idag har jag varit ute med mamma och letat vårtecken. Vi såg en massa snödroppar i trädgården. Sen tycker jag att man måste plaska in våren annars kommer den inte, så jag letade upp en stor pöl och plaskade! Att jag hittade en stor pöl beror ju på att det regnat så mycket idag, så vi kom inte ut till lekplatsen förrän sent på kvällen, t.o.m månen hann upp innan vi gick hem igen.


Olemme äitin kanssa etsitty kevään merkkejä, joita löytyy yllin kyllin omasta pihasta. Krookuksia ja lumikelloja (vai miksikä näitä pieniä valkoisia kukkia kutsutaan?) on noussut jo pari viikkoa sitten. Suurinosa päivästä on satanut vettä, mutta illasta oli mahtava auringonpaiste ja me lähettiin äitin kanssa leikkipuistoon. Matkan varrella oli kivoja vesilätäköitä ja leikkipuistossa ihailtiin auringon laskua ja kuun nousua, ennen kuuin mentiin kotia iltapuurolle ja nukkumaan.


/Leo

Av Leo Hakala - 1 mars 2009 18:30

Jag intresserar mig mer och mer för kläder. När pappa ska klä på mig på morgonen tar han ofta fel sockar eller fel tröja. Då får jag högljutt tala om det för honom och han får helt enkelt byta på mig. Jag försöker också ta på mig själv, men det går inte alltid så bra som ni ser på bilden.


Olen kovin kiinnostunut vaatteista ja haluan aina valkata päivän out-fitin itse. Useinmiten haluan farkut ja tietyt sukat ovat parempia kuin muut. Pidän myös kovasti yhestä raidallisesta puserosta, joka äidin mielestä rupee käymään jo pieneksi. Olen opetellut kovasti pukemaan itse päälleni, mutta tällä kertaa housut meni väärin päin...


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards