Alla inlägg den 12 december 2009

Av Leo Hakala - 12 december 2009 18:00

Idag på förmiddagen kom Mummu och Ukki och hälsade på. Äiti och Pappa satte dem genast i arbete. Mummu och jag fyllde på mer mat till fåglarna....


Tänään aamupäivällä Mummu ja Ukki tulivat kylään ja äiti ja iskä laittoivat heidät heti töihin. Mummun kanssa laitettiin linnuille lisää ruokaa ...

  


... medan Ukki fick putsa fönster.


...ja Ukki sai pestä ikkunoita.


  


På kvällen kom Farmor & Farfar, Kamilla, Niklas och Tova också hem till oss. Pappa och Äiti hade lagat jättegod mat.


Illalla tulivat isovanhemmat ja Kamilla-täti perheineen. Äiti ja iskä olivat laittaneet tosi hyvää ruokaa.


  


Efter maten lekte jag lite med Tova.


Ruuan jälkeen leikin Tovan kanssa.


  


När det var läggdax vill Farfar prova min pyjamas, men jag tyckte den var lite för liten till honom.


Kun oli nukkumaanmenoaika halusi isoisä kokeilla yöpukuani, mutta eihän se hänelle mahtunut.


  


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards