Alla inlägg den 6 december 2007

Av Leo Hakala - 6 december 2007 20:31

Tänään on Suomen itsenäisyyspäivä ja juhlimme sitä Motalassa. Kuunneltiin mm kuoroa, jossa mummu on mukana, ja saatiin nauttia kakkukahvit.

Juhlien jälkeen lähettiin taas ajeleen kotiapäin, mutta ensin kävästiin moikkaamassa Åsan perhettä, kun he matkan varrella asuvat. Alvin on minusta pari kuukautta vanhempi ja yritin tarkkaan katsella mallia, kun hän konttas, niin ehkä minäkin kohta oppisin. Sain myös kokeillä hänen hyppykeinuaan, ja se vasta lystiä oli!


Idag är det Finlands självständighetsdag och vi firade detta i Motala. Vi lyssnade bl.a på kören som mormor är med i och fick jättegod tårta.

Efter festen var det dags att köra hemåt, men vi hälsade först på Åsa och hennes familj, eftersom de bor på vägen. Alvin är ca två månader äldre än jag, och jag frågade honom om tips angående detta med krypning. Jag tror jag fattade, så jag kryper nog iväg snart ;) Jag fick prova hans hoppgunga, och det var roligt må ni tro! Jag sa till pappa, att en sån vill jag ha, men han sa bara 'Vi får väl se vad tomten kommer med.'


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards