Alla inlägg den 22 december 2007

Av Leo Hakala - 22 december 2007 17:26

Koska emme voi viettää joulua kaikkien isovanhempien kanssa yhtä aikaa, isä ja äiti sanoo, että tänä vuonna jouluaatto tulee kahdesti. Tänään on siis tämän vuoden ensimmäinen jouluaatto. Ensin käytiin isomummon luona kahvilla ja vietiin laatikollinen isän tekemiä joulukarkkeja. Sitten mentiin katsomaan lentopalloa, mutta minä otin kesken pelin pienet nokoset, kun tiesin, että tulee pitkä päivä. Falkenbergin pojat tietysti voittivat, ja Niklas-setä oli tosi tyytyväinen. Ottelun jälkeen mentiin isovanhempieni luo syömään (ruotsalaista) jouluruokaa ja odottelemaan joulupukkia. Isä oli luvannut, että hän tulee, vaikka ei oikeasti ole jouluaatto. Odotellessa leikin Ronjan kanssa, se on sellainen ihan elävä pehmolelu. Illalla joulupukki sitten tuli, ja minä sain kaikista eniten joululahjoja!


Eftersom vi inte kan fira jul med både mor- och farföräldrar samtidigt, så sa mamma och pappa att julafton kommer två gånger i år. Idag är julafton nr ett. Först var vi hos gammelfarmor på fika och lämnade en låda julgodis som pappa gjort. Sedan var vi och tittade på volleyboll. Jag tog en tupplur mitt i matchen, för jag visste att det skulle bli en lång dag. Falkenberg vann, naturligtvis, och farbror Niklas var förståss nöjd och glad. Efter matchen åkte vi hem till farmor och farfar och åt (svenskt) julbord. I väntan på jultomten lekte jag lite med Ronja, ett alldeles levande gosedjur. På kvällen kom sen tomten och jag fick flest paket av alla!


/Leo

Av Leo Hakala - 22 december 2007 00:18

Jag ville bara önska alla mina blogg-läsare en riktigt god jul. Mamma och pappa har pratat om en gubbe som heter tomten som ska besöka oss och jag väntar med spänning på att få träffa honom.


Nyt on kuulemma kaikki lahjat paketoitu ja joulukarkit tehty. Tänään lähdemme viettämään joulua isovanhempien luo, ja jouluaatoksi mennään mummun ja ukin luokse. Isä on luvannut, että Joulupukki tulee käymään (kuka lie hän?) ja että hän tulee jakamaan kaikille kilteille lapsille lahjoja. No minä olen varmaan ollut kiltti, kun saan lahjoja aina silloin tällöin. Vastahan minä sen hyppykiikunkin sain.

Hauskaa joulua kaikille lukijoille!


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards