Alla inlägg den 8 december 2007

Av Leo Hakala - 8 december 2007 23:09

Tänään oli minun nimiäiset. Juhlat olivat tosi onnistuneet. Lavalla, itse seremonian aikana - jolloin Hans ja Sofia soittivat ja lauloivat kauniisti, kummini Kamilla ja Niklas kiittivät luottamuksesta ja vanhempani lausuivat lupauksensa, oikein riimillä! - oli valojen alla pikkasen kuuma ja seppelekin kutitti, mutta muuten olin tyytyväinen tapahtumaan. Nykyään on kuulemma taivaalla tähti, jolla on sama nimi kuin minulla (kummini olivat järkänneet sellaisen jutun). Monoceros-nimiseen galaxiin se tähti kuuluu. Omistan myös 10 neliömetriä sademetsää Borneossa, jossa asustaa orankeja, ja äiti sanoi, että voin ehkä joku päivä matkustaa niitä katsomaan.


Idag hade jag 'i-stället-för-dop' -fest, och väldigt lyckat blev det. På scenen, under själva seremonin - då Hans och Sofia spelade och sjöng så fint, mina faddrar Kamilla och Niklas tackade för förtroendet och mina föräldrar läste upp sina löften, på rim! - var det lite varmt under strålkastarna och kransen kliade, men i stort sett var jag nöjd med tillställningen. Det var ca 30 gäster, så det fanns gott om famnar att vila i och äntligen fick jag träffa min nyaste kompis Max. (Vi ska tydligen spela fotboll ihop sen när vi är lite större, säger pappa).

Det finns numera en stjärna i galaxen Monoceros som heter samma som jag (mina faddrar har ordnat den saken). Jag äger också lite regnskog på Borneo, där det bor orangutanger, som mamma sa att jag en dag kanske kan åka och hälsa på.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards