Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Pappa-"ledig" / Isä - 'lomalla'

Av Leo Hakala - 16 september 2008 15:23

Nu har hösten kommit och jag och mamma har krattat löv, medan pappa har jobbat med köket och i trädgården. Från och med igår är pappa pappaledig och då har vi tid att gå ner till lekplatsen. Jag klättrar upp alldeles själv till rutschkanan och jag vågar åka ner utan assistans.

Jag har även varit på 15-månaderskontroll på BVC och här är resultaten: 10750g, 76,5cm, 48cm. För övrigt så är jag en hejare på att härmas nu (lärde mig till exempel att hurra på bröllopsmiddagen) och förstår en massa fler ord än jag kan uttala. Har fått ytterligare två tänder och har nu totalt 8 där uppe och 6 där nere. 


Nyt on syksy ja ollaan äitin kans haravoitu pihaa sillä aikaa kun iskä on työskennellyt keittiössä. Tästä päivästä lähtien iskä on isyyslomalla ja silloin hänellä on aikaa viedä minua leikkipuistoon. Osaan kiivetä liukumäen portaat itse ja uskallan laskea alas ilman apua.

Olen myös ollut neuvolassa 15kk katsastuksessa ja tässä tulokset: 10750g, 76,5cm, 48cm. Mitäs muuta... Matkin nyt kovasti kaikkia ja opin viikonlopun hääjuhlissa hurraamaan (eli eläköön-huutoja ruotsiksi), ymmärrän paljon enempi sanoja, kuin mitä osaan lausua ja olen saanut kaksi hammasta lisää, nyt siis kaikenkaikkiaan 8 ylä- ja 6 alaleuassa.


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards