Alla inlägg den 12 april 2009

Av Leo Hakala - 12 april 2009 20:31

Tänään lähettiin Falkenbergiin Mattias-sedän ja hänen morsiamensa Alexandran luo syömään lounasta. He tarjosivat tosi hyvää ruokaa, ja söin melkein kolme annosta. Lähettiin kävelylle katsomaan kirkkoa, jossa Alexandra ja Mattias vihitään elokuussa, mutta minä nukahin. Nukkuessani aikuiset rupesivat kahvitteleen, eikä he säästäneet minulle muruakaan hyvästä kahvileivästä. Kun heräsin Mattias halusi näytellä miulle tonttiaan, mutta eihän siellä ole mitään katottavaa. Oli paljon hauskempaa leikkiä Alexandran kanssa isossa 'hiekkalaatikossa'.


Idag åkte vi till Mattias och Alexandra för att äta lunch. De hade gjort jättegod Mango chutney -kyckling som jag åt massor av. Sedan tog vi en promenad och tittade på den kyrka Mattias och Alexandra ska gifta sig i i augusti, men jag somnade. Medan jag sov fikade de andra och de sparade inte en enda smula till mig. När jag vaknade ville Mattias visa mig deras trädgård, men där finns ju inget att titta på. Det var mycket roligare att leka med Alexandra i deras stora sandlåda.


/Leo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards