Direktlänk till inlägg 24 december 2007

Jouluaatto (taas) / Julafton 2

Av Leo Hakala - 24 december 2007 18:00

Tänään on sitten se oikea jouluaatto ja taas syödään jouluruokaa ja odotellaan joulupukkia. Täälläkin nostettiin se vihreä puu sisälle ja äiti ja isi koristelivat sen. Minä en tällä kertaa jaksanut joulupukkia odottaa, mutta näänhän minä kuvista, että se pukki kävi. Lahjoja sain silti, ja isä auttoi minua avaamaan niitä.


Idag är det julafton igen och återigen fick vi äta en massa julmat och vänta på tomten. Det ingår inte i ett traditionellt finskt julbord heller, men här äter man kalkon på julafton, och jag fick också smaka. Det var jättegott! Efter Kalle Ankas jul klädde jag och pappa granen. Sen tog det en fasligt lång tid innan tomten kom, så jag var tvungen att ta en tupplur, och missade honom. Men jag ser ju på bilderna att han varit här. Paket fick jag i alla fall, och pappa fick hjälpa mig att öppna dem.


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards