Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Vuosi kohta loppu / Ett gott slut

Av Leo Hakala - 29 december 2007 12:20

Uimakoulusta on lomaa, mutta äiti ja isi vei minut silti uimaan. Altassa oli paljon porukkaa ja oli vähän vaikeaa keskittyä uimiseen, mutta kivaa oli. Tällä kertaa olin ensimmäistä kertaa isin kanssa suikussa/saunassa. Ihan kivasti meni sekin, mutta äitillä kesti hirveen kauan, vaikka sen ei minusta tarttenu huolehtia. Saatiin isän kanssa odottaa sitä vaikka kuinka kauan.

Uimisen jälkeen lähdettiin Falkenbergiin hakemaan saamani joululahjat kotia. Minulla on sielläkin sellainen kiva viltti, jonka päällä voin leikkiä, mutta tällä kertaa en saanut olla rauhassa, vaan sellainen minun kokonen karvainen otus tuli ja otti minnun paikan :(  Äiti sanoo, että se otus on koira ja sen nimi on Selma.


Vi har lov från babysimmet, men mamma och pappa tog mig till simhallen i alla fall. Det var mycket folk i bassängen och jag hade lite svårt att koncentrera mig på simningen, men det var roligt. För första gången fick jag duscha/basta med pappa, och det gick bra, men mamma tog en faslig tid på sig, fast hon inte ens hade mig att ta hand om. Vi fick vänta jätte länge innan mamma kom ut ur omklädningsrummet.

Efter badet åkte vi till Farmor och farfar för att hämta hem mina julklappar. Medan alla andra äter, brukar jag ibland ligga på en filt på golvet och leka för mig själv, men idag fick jag inte vara ifred. En lurvig varelse kom och tog min plats :( Mamma säger att varelsen heter Selma och hon är en hund. Dom gör lite som dom vill, hundarna, tror jag...


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards