Direktlänk till inlägg 31 december 2007

Hyvää uutta vuotta / Gott nytt år

Av Leo Hakala - 31 december 2007 12:36

Tänään on vuoden viimeinen päivä. Ollaan kaverini Maxin luona. Hänen vanhemmat ja isovanhemmat sekä minun vanhemmat istuvat pöydässä ja syövät, mutta me viihdytään paremmin Maxin leikkimatolla, jota myös kutsutaan Muumlaaksoksi. Max on minusta vähän nuorempi, ja nukahti kesken juhlien, mutta minä olin vauhdissa koko illan. Maxin isovanhemmatkin lähtivät aikaisin kotia. Juuri kun olin nukahtanut, rupesi kuulumaan sellaista paukutusta, että heräsin taas. Mutta oli vissin hyvä niin, koska näytti siltä, että juuri silloin oli illan kohokohta. Äiti ja isä toivottivat minulle hyvää uutta vuotta, ja sitten pystyin rauhallaisesti nukahtaa uudestaan.


Idag är årets sista dag. Vi är hos min kompis Max. Hans föräldrar och farföräldrar samt mamma och pappa sitter vid bordet och äter, men Max och jag trivs bättre i hans gym - även kallat Mumindalen. Max är lite yngre än jag och somnar mitt i festen. Även Max farmor och farfar lämnar oss tidigt, men jag håller igång hela kvällen. Det var festligt, fast jag tyckte Magnus höll lite väl hårt på barskåpets innehåll. Precis när jag somnat väcktes jag av ett fasligt smattrande och pangande, men det var nog bra det, för det verkade vara kvällens höjdpunkt. Mamma och pappa önskade mig gott nytt år, och sen kunde jag lugnt somna om.


/Leo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo Hakala - 20 juni 2015 18:00

Kevät ja alkukesä on ollut kylmä, mutta vohan sitä oleskella rannalla silti. / Våren och försommaren har varit kall, men visst kan man va på stranden ändå. Joidenkin mielestä voi melkeinpä käydä pulahtamassakin... / Somliga tycker det är helt ok...

Av Leo Hakala - 19 juni 2015 18:00

Perinteistä juhannusviettoa - silliä & 'rilliä' / Traditionsenligt firande - sill & grill   Max vanhempineen on käymässä. / Max med föräldrar är och hälsar på.   Leo lukee tooosi jännää kirjasarjaa. / Leo har fastnat i en väääldigt spännand...

Av Leo Hakala - 16 juni 2015 17:45



Tänään oli vyökokeet. Hyvin meni :) / Idag var det gradering. Det gick bra :)    ...

Av Leo Hakala - 14 juni 2015 17:45

             

Av Leo Hakala - 13 juni 2015 17:45

    Pac Man -kakku/-tårta      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards