Alla inlägg den 16 december 2010

Av Leo Hakala - 16 december 2010 18:45

Mummu ja Ukki tulivat tänne eilen, ja he tulivat tänään hakemaan minua päiväkodista, jossa olen viettänyt pikkujoulua kavereitten kanssa. Ollaan tanssittu kuusen ympärillä ja pukkikin kävi!


Mormor och morfar kom hit igår och idag hämtade de mig på dagis, där jag varit på julfest med mina kompisar. Vi har dansat kring granen och Tomten kom också!


Tässä näytän, että osaan kirjottaa nimeni palikoilla.

Här visar jag att jag kan skriva mitt namn med kapplastavar.


  


Minut haettiin pulkalla ja taas talven valkohiutaleet ne kilvan leijailee!

Jag blev hämtad med pulkan, och snön omkring oss yr!


 


Iltapäivällä leivottiin mummun kanssa, sekä joulutorttuja että pipareita. / På eftermiddagen bakade jag med mormor, både julstjärnor och pepparkakor.


  

  

  


Äitikin sai vähän olla mukana, mutta ei Elias, kun hän ei ylety pöydälle asti.

Äiti fick vara med lite, men inte Elias, för han når inte upp till bordet.


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards